Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '14

 
Kategori
Müzik
 

Ben Bile Rüyada!

Ben Bile Rüyada!
 

Güzel günler mazide kalmış, ben hala rüyada!

Oğuzhan Koç bir albüm yapmış dedim nasıl benim haberim bu kadar geç olur koş koş koş al dinle hemen, aldım dinledim. Albüm fotoğrafları Emre Ünal'a aitmiş, çok beğendim!

Kendisi hakkında güzel sesli oyuncu, kötü sesli şarkıcı diye bir yorum okumuştum. Ben o kadarını bilmem, müthiş kulağa sahibim gibi bir iddiam yok ama kendisinin de şarkılarında sanat eserini buraya bırakıyorum lazım olan alsın arkadaşlar gibi bir iddiası yok gibi geldi bana.

Bazı şarkılarında 'aha Can Bonomo nereden çıktı düet mi yapmışlar?" desem de Oğuzhan Koç'u canlı olarak dinlediğimden sesinin kayıtlarda azizliğe uğradığını düşünüyorum. (Can Bonomo'dan Ali Baba'yı dinleyin bir, bir de Oğuzhan Koç'tan Yüzük'ü.)

Her Aşk Bir Gün Biter haklısınız da... Bu şarkının da nakaratı bi' yerden tanıdık geldi, dinleyin bakalım siz de öyle düşünecek misiniz?

Gel gelelim şarkılara;

  1. Ayy
  2. Bu Yol Uzar
  3. Gitsem Diyorum
  4. Her Aşk Bir Gün Biter
  5. Bitmedi Elem
  6. Yüzük
  7. Neşeli Ayrılık Şarkısı
  8. Al Ahını
  9. Yanımda Olsan
  10. Erzincan

10 şarkılık bir albüm, hepsinin sözleri de kendisine ait. Hatta çok özel bir şarkı olarak Erzincan da 10.sırada yerini almış.

 

Ayy, yani Ben Hala Rüyada aynı zamanda albümün adı ve çıkış parçası. Sözleri ve müziği insanın içini kaynatıyor, tam bağıra çağıra bir üniversite festivalinde söyleme tadında olmuş. Gerçi biz arkadaşlarla toplandık kurduk soframızı iki satırlık adamları musallat ettik ömrümüzeden girip geçmişe geçmiş ola diye bitirdik geceyi. Kulüplerde, bistrolarda çalarsa da kalabalık kız gruplarında birbirlerine bakarak o çılgın 'kız grubu dansı'(önce kendini göster elinle sonra karşıda arkadaşını, omuzlarını silk, kafanı öne uzatarak gözlerini hafiften kıs şarkıya eşlik et) ile bu şarkıya eşlik edenler çok olur, ben diyeyim!

Ayy ben Oğuzhan Koç dinlemem! diyorsanız bile bu şarkıyı dinlemenizi tavsiye ediyorum, gizli gizli de olsa dinleyin beni anlayacaksınız. Albümdeki en dinlenilebilir şarkı zaten.

Gelin görün ki bu yol uzar! Bu şarkı da albümdeki en dinlenilebilir ikinci şarkı. Benim bu albümde ilk dinlediğim şarkı hatta. Çıkış parçasından bile önce! Hatta twitterdan "Oğuzhan Koç müzik sektörünün trollüdür!" diye yorum yapmıştım şarkıyı paylaşırken. Sen kemiksen ben köpeğim başka kimden çıkar ki zaten? Repeat tuşunu aşındırıp hep aynı yerde de dizlerime vura vura tek seferde ezberlediğim sözleri haykırdım sonra da kendime güldüm; Dedikodu sevmem ama bu kaçıncı adam seni yüzüstü bırakan!!! Bu şarkı için duygularım Ayy ile benzerlik gösteriyor, kız gruplarının vazgeçilmezi olacağı kesin.

Derken bir şarkı çıkıyor bana müsade artık gitsem diyorum! Hele böyle güzel iki şarkıdan sonra beklentim o kadar yükselmişti ki bu şarkıyla dibe çakıldım, eyvallah kardişim dedim. Özünde iyi biri olabilir de o amaaan amaaan gitsemm diyoruummm kısımları beni öldürdü öldürdü diriltti. O uzatmalar m'lerin üzerine basmalar... Aman efendim sussan diyoruuummm. Bir de ne güzel mutlu mutlu dans ediyorduk, tamam kazığımızı yine yemiştik de arsız gönüldü uslanmıyordu. Neden şimdi slow şarkı canısı? Sesinin de en kötü olduğu şarkı bu üstelik. Neyse çok yorum yapmadan diğer şarkıya geçsem diyoruuummm...

Her aşk bir gün biter adını ilk okuduğumda (henüz dinlememiştim), her aşk kendini yaşar çaldığın kapı kapanır sonunda diye tatlı tatlı mırıldanmıştım bana Küçüğüm'ü hatırlatmıştı nedense! Ben de bu yolları gide gele göreceğim yok ki bir bildiğim tabi, açtım dinledim. Bak bu senin kalemin Oğuzhancım dedim, slow yapacaksan da böyle yap dedim, bir övdüm bir övdüm sonra kendime geldim tabi yarısını geri aldım övgünün. Sözleri beni bir irrite et bir irrite et. Garip akımı diye bir güzellik varken bizim edebiyatımızda neden hala kafiye çabası hiç anlamadım. Sonlarda kafiye devri bitmedi mi hem? Gerçi kafiye de yok redifleri döşemiş abimiz, bize de al sana uyumsa uyum demiş. Ama olmamış o, hiç olmamış. Şarkının nakarat kısmı da 'arak' gibi geldi ama yanılıyorsam özrün efendisi en yakınım olur diler yoluma devam ederim...

Bitmedi elem, bitemedi. Burada da aynı kafiyeler kulağımı tırmaladı üstelik önceki iki şarkıyı bastıracak elle tutulur yanı da yok. Zaten bu üç şarkı daha çok 'teenager'ların(ergen deyince kızıyorlar ne yapayım?) ilgisini çekmek için yazılmış. İyi vakit geçireyim, azıcık dans edeyim ama onu unutayazdığımdan da belli olsun diyorsanız benim tavsiyem bu üç şarkıyı pas geçin. İlk iki nefiss.

Yüzük için Can Bonomo-Ali Baba benzetmesi yapmıştım. Müzik olarak da andırıyor ama ses olarak vallahi de Can Bonomo! Bonomo kendi tarzını yaratabilmiş, 3 km öteden sesi gelse tanıyabileceğiniz biri. Dolayısıyla en ufak benzerlikte benim önyargılarım bir duvar örüveriyor. Oğuzhan Koç'un da dediği gibi ayıp oluyor! Şarkının sözleri ve müziği çok çok güzel söylemeden geçemeyeceğim. Repeati aşındırdığım üçüncü şarkı. Çok keyifli, fıkır fıkır yine ve yine unutayazamadım ben seni diyor hem de en 'amaaan hiç umurumda değilsin' tonlamasında. Albümde 3-5 şarkı dinleyeceğim hangilerine bakayım featpitbullcum derseniz benim naçizane tavsiyemdir, beğenmezsenz önerimin iadesini 7 işgünü içinde yapabilirsiniz!

Neşeli ayrılık şarkısı arıyorsanız yanlış yerdesiniz şekerim. Ses tonu, müziği güzel ama sözleri beni cezbedemedi. Üstelik en güzel söylediği şarkılardan biri bu. Bazı yerlerde sesi yok olsa da... Sözleri benim lisede(9.sınıf sanırım) yazdığım bir yazıyı da andırıyor ayrıca varın siz düşünün! Tabi ayrıldıysanız, acı çekiyorsanız ama kararsızlık varsa dönmesini de isteyip aslında dönse yüzüne bile bakmam diyorsanız yani kısaca 'kadınsanız' bu şarkı tam sizlik olabilir.

Al ahını da slow olmakla beraber müziği en güzellerden. Muhtemelen birçoğunuz biliyorsunuzdur yani yanlış hatırlamıyorsam bu şarkı yıllar yıllar önce görücüye çıkmıştı. Amatör halini ben daha çok beğeniyordum ne yalan söyleyeyim bazı işlere profesyonellik girince büyüsü bozuluyor. Bir akşam yalnızsanız, fona koyup dinlenmelik şarkılardan. Zamansız şarkılardan olmuş. Tabi bu zamansızlık bir Sezen Aksu-Vazgeçtim değil ama başta da söylemiştim albüm genelinde Oğuzhan Koç'un böyle bir iddiası yok.

Yanımda olsan adından da anlaşılabileceği gibi yoruma kapalı. Wish you were here'ı her duyduğunda ne olursa olsun durup dinleyen, sokak müzisyenleri çalsa mutlaka eşlik eden, zaman zaman da dinlerken ağlamaktan içi çıkan biri olarak çok yorum yapamıyorum. Bir Pink Floyd değilsin Oğuzhancım! Ama seni kendi kulvarında değerlendiriyorum ve bu şarkıda da sesin çok kötü geliyor deyip ufaktan kaçıyorum.

Albümün vefalı şarkısı Erzincan en sona gelmiş kurulmuş, güzel final yaptırmış albümü kurtaran diğer 3 şarkının da yerini almış vaziyette. Ne de tatlı ne de güzel bir şarkı olmuş hem de hemşehrilerini ne mutlu etmiştir kimbilir dedim dinlerken. Sözleri de kendisine aitmiş. Sezarın hakkı Sezar'a! Ne güzel duygular biriktirmiş içinde, ne güzel yansımış kalemine. Benim bu kadar hoşuma gittiyse Erzincanlılar ne düşünmüştür kimbilir.

İşte bir albümün daha sonuna geldik, gönül isterdi ki açılışı yaz başında çiğköfte yoğuran arkadaşıma fon yaparak dinlediğim Candan Erçetin albümüyle yapayım ama kısmet Oğuzhan Koç'aymış. Prını güzel yaptılar albümün, yolu da açık olsun.

 
Toplam blog
: 3
: 441
Kayıt tarihi
: 12.01.14
 
 

Popüler kültüre tepki olarak doğup cumburlop içine dalmışım. İlgi alanıma utanmadan kültür-sanat ..