Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '13

 
Kategori
Şiir
 

Ben mi renkliyim; yoksa sen mi?

Ben mi renkliyim; yoksa sen mi?
 

Bu siyahi çocuk, yaşamı boyunca hep aynı renkte olacak...Beyaz çocuk ise zaman zaman renk değiştirecek...


Geçen hafta internette dolaşırken karşıma bir şiir çıktı...

Bana gör çok anlamlıydı; felsefi bir içerik taşıyordu....

Şiiri yazan, küçük bir siyahi çocukmuş....

Çok hoşuma giden bu düşündürücü şiiri sizlerle paylaşmak istedim...

 

ŞİİR ŞÖYLE....

 

Doğduğumda siyahtım,

Büyürken siyahtım,

Güneşe çıktığımda siyahtım,

Korkunca siyahtım,

Hastayken siyahtım,

Öldüğümde hala siyah olacağım...

x     x    x

Ve sen beyaz çocuk,

Doğduğunda pembesin,

Büyürken beyazsın,

Güneşe çıktığında kırmızı,

Üşüdüğünde mor,

Korktuğunda sarı,

Hastayken yeşil,

Öldüğünde de grisin,

Sen şimdi bana renkli mi diyorsun?

 

NOT : Afrikalı siyahi bir çocuğun yazdığı bu şiir, 2005 yılında "Dünyanın en iyi şiiri" seçilmiş.

 

cdenizkent

 

 

 

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..