Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '08

 
Kategori
Felsefe
 

Benden Sadakat Bekleme Ey Sebebim!

Benden Sadakat Bekleme Ey Sebebim!
 

Ben sana mahkum olamam ey sebep!................. resim: www.exforum.net


Ey içinde bulunduğum ve içime nüfuz eden!
Senin ve verdiklerin karşısında, sadık bir köpek olamam.
Hele benden angut kuşu olmamı hiç bekleme!

Kedi gibi nankör olmak en doğrusu...
Nankörlük ezber, biraz da itici ifade, biliyorum; ancak
ey hayat ve hayatımdakiler! Size tapacağımı beklemeyin yeter!

Köpek, kendisine verilen bir parça nimet veya çıkar karşısında sadık olur
ve bir ömür o nimeti verene, sahibine ya da bakıcısına sadakat içerisinde hizmet eder.

Köpekte ne şahsiyet kalır ne duruş…
Adeta köpeklikten istifa eder ve hizmetçi olur.
Ben öyle bana bir iki nimet verene, iltifat edene şahsiyetimi çıkarıp üryan olup teslim olamam.
Ya da ben zaten üryan geldiğim dünyada başkasının elbisesini sırf menfaatim için giyemem.

Angut kuşu'nun eşi öldüğü zaman (yanına o anda başka bir yırtıcı hayvan veya bir insan gelse dahi) gözlerini bir dakika bile eşinin ölüsünün üstünden ayırmadan o da ölene kadar onun başucunda bekler...

Ben angut olamam arkadaş!
Ben sevdiğimi yüreğime gömer, hayatla kavgama devam ederim…
Hayatın simyasını çözene, o simya içinde kaybolana kadar…

Soruyorum sizlere beni annem doğurdu; ama annem yapmadı.
Elmayı, kuru ağaç yapmadı.
Yumurtayı aptal tavuk mu yaptı?
Tüylü kanatlarıyla, gagasıyla, sert tırnakları ve saydam gözleriyle bir civcivi,
katkısız bir sarı su yapmadı.

Ki,
Anneye,
Kuru ağaca,
Aptal tavuğa,
Katkısız suya köle olayım… Hayır… Sadece vesile oldukları için onlara bir teşekkür yeter!

Ey bu dünyada hayatımda var olan varlıklar, hepiniz benim sebebimsiniz, benim özüm değil.
Özümü verene, özüme sözü verene, tüm özleri birbirine rabıtalı kılana sonsuz şükürler olsun!

Ben olsam olsam nankör bir kedi olurum!

Bana bahşedilenleri sebeplerde aramam. Tüm mırıldanmalarım nimetimi alana kadardır.
Aldıktan sonra nimetimi, sahibime bir teşekkür yeter!

Ben yine kendim olurum. Sahibimin oyuncağı olamam. Arkama bakmam artık.

Vefa mı?
Vefa her şeyin sahibine, şükür de O’na!

Bir mutemet, maaş verir bana; ama cebinden değil!
Mutemedi işini yaptığı için tebrik ederim; ancak bana verdiği maaşı asla ondan bilmem.
Maaşımın, mutemedi o iş için vazifelendirenden geldiğini bilirim…
Mutemet; sadece bir aracı, bir sebep...

Daha önce "sen benim sadece eşimsin, her şeyim değil!" demiştim:
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=77697

...Ve şimdi de:

Ey kâinat,
Ey insanlar,
Ey hayat
Sizler benim sadece sebebimsiniz, her şeyim değil!
Ben de sizin sebebiniz…

Kullara ve kainattaki her şeye sadece teşekkür ederim, kulluk etmem.
Saygılarımla...

Murat Ertaş-Kovamdakiler...

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..