Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '18

 
Kategori
Güncel
 

Beni, Benden Dinleyin...

Beni, Benden Dinleyin...
 

Bir gün yazmanın büyülü gücüne kaptırmışım kendimi.


Ağustos ayının yirmi beşini gösterirken takvimler… Bir Pazar günü, saat sabahın sekiz buçuğunda açmışım dünyaya gözlerimi. Yaz bebeği. Beklenen misafir.

Annesinin kıymetlisi, Müzeyyen Hala’sının ilk göz ağrısı. Ali Amca’sının göz bebeği. Feridun Amca’sının “Sibelino… Bambino…”su olmuşum. Oyuncaklar, kitaplar, elbiseler bolluğunda bir çocuk olup çıkmışım.

Yarım yarım konuşmaya başladığımda babaannemin balkonundan anneme seslenirmişim elimdeki sarı renkli pirinç kül tablasını balkon demirlerine vurarak. ”Sadi çiş baptı, non ver.”

Hey gidi günler, hey!

Ağustos ayında doğmamdan olsa gerek; cır cır böceklerinin seremonisinden büyük keyif almam balkonda oturup kitabımın sayfalarına gömüldüğümde.

Yaz yağmurlarının sırılsıklam ıslatması, ıslatırken temizlemesi tüm benliğimi.

Toprak burcundan, başağım ben. Sessiz, sakin, duru, şeffaf ama mükemmelliyetçi. En iyisi olsun istemem içimdeki titizlenen elin suçu vallahi billahi benim değil. Kusursuzu aramak zaman zaman yorsa da beni şikâyetçi değilim hâlimden. Sanata düşkünlüğüm de burcumun özelliklerinden diye biliyorum.

Bir gün yazmanın büyülü gücüne kaptırmışım kendimi. İşte o gün bugündür yazıyorum kendimce.

Coşuyor yüreğim ilham geldiğinde. Yazacak yer arıyor, içindekileri boşaltacak satırlar. Bulamazsa kaydedene kadar dolaşıp duruyor düşünceler zihnimde, huzur vermiyorlar bana. Ne zaman yazıldılar onlar da rahat ben de.

Melankolik bir hava kaplar kimi zaman yüreğimi. Hüznü de sever yaz çocuğu. Beslenir dinlediği bir şarkıdan ya da seyrettiği bir filmden.

Mor, yeşil, pembe en sevdiğim renkler. Yemeklerden karnıyarık. Romantik, hassas, olabildiğince duygusal, kırılgan. İçten, samimi, özü sözü bir, yalanı dolanı olmayan, inandığını söyleyen, inanmadığının peşinden gitmeyen, dobra, riyasız, zararsız, film karesine, okuduğu kitaptaki bir cümleye göz yaşı dökecek kadar samimi, sevdiğini gerçekten seven bir Havva kızı.

Kiminin ‘papatya prensesi’, kiminin ‘annesi’, kiminin ‘kızı’, kiminin ‘empati güzeli’, kiminin kısaca ‘Pap’ı, kiminin ‘güz güzeli’, kiminin ‘can damlası’, oğlumun ‘annesi’, babamın ‘kızı’, Bükre’nin ‘teyzesi’, Belma’nın ‘arkadaşı’, Rafet Bey’in ‘torunu’, Mehmet Aslantuğ hayranı, Erol Evgin sevdalısı, sıkı bir tiyatro izleyicisi, kitap kurdu, Yaradan’ın bir kulu.

 

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..