Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '19

 
Kategori
Deneme
 

Beni Maddi Cezalandır

Yine önem verdiğim bir konuyla karşınızdayım.

Ceza/cezalandırma işe yaramaz, sırf adalet için,  artı bugünün cari yöntemi.

Cezalandırma maddidir, manevi duygusal vs. yönü olmaz; yani bir kişiyi idam edebilirsin ama şerefsiz diyemezsin; yaptığıyla zaten şerefsiz oluyor da o ayrı.

Hayatın içinde bir kusur işlediğinizde bir şekilde cezalandırıyorsunuz. İşte burada cezalandırmanın yöntemi önemli. Atıyorum çevreyi kirlettin. Pis, saygısız falan deniliyor.

Yaptığım yanlış da kişiliğime dokunan şekilde cezalandırılmam daha büyük yanlış. Daha bu ne ki yaptıklarınla onursuz, ahlaksız, vicdansız da oluyorsun.

Ya arkadaş ne yapmışsak maddi bir ceza düşün. Para, çevreyi kirlettiysek temizlet, hayvanlara kötü davrandıysak hayvanlara baktır vs.

Manevi ceza olmaz arkadaş, manevi olarak beni sadece Tanrı cezalandırır.

Ceza maddi olur, hapse attığın birinin ayrıca yüzüne tüküremezsin. Ya da ceza olarak iki sevgiliyi birbirinden ayıramazsın.

Bazıları, beni döveceğine bağırsın küfretsin diyebilir. Dövmek de maddi değil manevi ceza, yapamazsın.

Ben görüyorum insanlar hep bu şekilde cezalandırılıyor. Yalan söylemiş, şerefsiz diyor ya! Hoşuna gitmedi mi ya da zarara mı uğradın şerefsiz diyemezsin, en fazla yapacağın zararını aldıktan sonra selamı sabahı kesmek, bu da maddi ceza ve aslında en büyük ceza bu.

Yanlışı camide bile yapsa maddi cezalandıracaksın; elli rekât namaz kıl denemez, camiyi süpürür.

Maddi ceza cezadır, karşılığı vardır; diğeri benim gibi arsız yüzsüz ise yüzüne tükürsen… Yani cezalandırmış olmazsın.

İnsanların suç işleyenleri ayrıca aşağılama eğilimi de vardır ama katile alçak katil demek ne kadar anlamlıdır ki katil zaten alçak.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..