Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '11

 
Kategori
Siyaset
 

Benim Vekilim

Bu günlerde milletvekili aday adaylarının siyasi partilere başvuruları başlayacak. Kimilerini belki de ilk kez tanıyacak, “nerden geldi? Şimdiye kadar nerde yaşıyordu? Kim? Daha önce ne iş yapardı?” gibi sorular beynimizi meşgul edecek ve bize yabancı gelecek. Benim vekilim nasıl olmalıdır? Benim vekilim dürüst, sözünün eri, seçilince değişmeyen, Ankara’ya gidince seçmenlerini unutmayan, seçimden seçime bölgesine gelmeyen biri olmalı. Benim vekilim Türkiye Cumhuriyeti, Atatürk, Vatanın bütünlüğü gibi ulusal değerlere saygılı, onları kişisel çıkarlarından üstün tutan ve her ne pahasına olursa olsun sahip çıkıp koruyan olmalı Benim vekilim kapıma nutuk atmak ve oy dilenmek için değil dertlerimi dinlemek, sorunlarımı ağzımdan duymak, varsa bu sorunların çözümündeki projelerini anlatmak için gelmeli. Benim vekilim merkezi ve ulusaldan önce yerel ve mahallî politikalardan bahsetmeli, Benim vekilim köy köy, mahalle mahalle, ilçe ilçe, kapı kapı dolaşarak oraların yetkili ve etkili kişilerden brifing almalı, Benim vekilim ilçe ita amirleri ve belediye başkanları, köy ve mahalle muhtarları, kamu kurum ve kuruluşların birim amirleri, STÖ leri ile toplantılar yapıp mahalli sorunların çözümüne faydası olacak projelerin tartışılması ve birlikte çözüm üretilmesi için politikalar üretmeli. Benim vekilim öncelikle beni yanı Rize’mi düşünmeli, yakından uzağa bir rota çizmeli. Benim vekilim benim gibi, benden olmalı. İşsizken, açken ve avare dolaşırken başka şeyler düşünemem. Benim vekilim önce benim bu ihtiyacımı giderecek somut şeyler söylemeli. 

  • Geçim kaynağımız Çay ile ilgili sorunları nasıl aşacak?
  • Çay-Kur özelleştirilecek mi?
  • Mevsimlik işçi ve Çay Eksperleri ne zaman kadroya geçecek?
  • Çaya gereken değeri verilecek mi?
  • Kayıt dışı ekonomi ve taşeron firmaların ekonomiye katkıları nasıl sağlanacak?
  • Bitme noktasına gelen Tarım ve Hayvancılık nasıl geliştirilecek?
  • İşsizlik nasıl önlenecek?
  • Bölgemizin doğal kaynakları su ürünleri, madenler, arıcılık ve organik tarımın ekonomiye katılımı nasıl sağlanacak?
  • Dağ ve yayla turizmin gelişmesi için neler yapılacak?
  • Yöre halkın Sit alanları, Milli parklar ve Orman Bölge Müdürlükleri ile ilgili problemleri çözülecek mi?
  • Ulaşım, deniz taşımacılığı ve hızlı tren projeleri ile ilgili çalışmaları var mı?
  • En kuvvetli toplumsal muhalefet olan Dereler ve HES ler le ilgili politikaları var mı?
  • İlimizden diğer illere göçün önlenmesi, gurbetçiliğin azaltılması için projeleri var mı?
  • İlimizin bazı ilçelerinde kronik sorun haline gelen konut sorunu nasıl çözülecek?
  • Okul öncesi birimlerinin yapılması, öğretmenlerin sosyal dinlenme tesissilerinin inşa edilmesi ve okulu olmayan köylerin bu ihtiyaçlarını karşılayacak projeleri var mı? Öğrencilere burs çalışmaları, eğitim kalitesinin arttırılması ile ilgili planı var mı?

Benim vekilim aklıma geldiği kadar bu ve buna benzer sorulara verebilecek cevabı olmalı Benim vekilim aday olabilecek medeni cesareti olmalı, nabza göre şerbet anlayışı veya uygun havayı koklayıp adaylık başvurusunu zamana bırakmamalı. Benim vekilim beni temsil eder. O vekil ben asılım. Önemli olan onun ne istediği değil benim ne istediğimdir. 

 
Toplam blog
: 154
: 861
Kayıt tarihi
: 25.01.10
 
 

Rize nin Çamlıhemşin ilçesinde doğdum. 1969 yılında ilkokul,1972 yılında ortaokul,1975 yılınd..