Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '12

 
Kategori
Futbol
 

Beşibiryerde! Galatasaray 5-1 KDÇ Karabükspor

Beşibiryerde! Galatasaray 5-1 KDÇ Karabükspor
 

Spor Toto Süper Lig'in 20.haftasında lider Galatasaray, Kardemir Demirçelik Karabükspor'u Ali Sami Yen Spor Kompleksi Türk Telekom Arena'da ağırladı. Milan Baros, Johan Elmander(2), Felipe Melo ve Engin Baytar'dan gelen gollerle sarı kırmızılılar sahadan galip gelerek, üç puanını hanesine yazdırarak son dokuz maçta dokuzuncu galibiyetini aldı.

Harika bir maçtı yine. Aslında önceki maçlara bakarsak, Galatasaray her ne kadar dörder gol de atsa, çok parlak bir futbol seyrettirmiyordu. Bu akşam da çok iyi başlanmadı açıkçası. Öncelikle misafir takım atak yaptı. Lakin bunu savuşturan ev sahibi ekip, maçın tamamını kontrolü altına almayı başardı. Rakibine verdiği birkaç pozisyonda kaleci Muslera kalesinde devleşince, kornerden yediği bir gol dışında kalesinde gol görmedi. Tabii savunmanın ciddi hataları vardı belki ama yine de hücum hattı bu eksikleri kapattı.

Takım olarak değerlendirmeliyiz öncelikle Galatasaray'ı. Takım ruhunu yakalamış görünüyorlar. Çok iyi oynamadan da kazanmasını biliyorlar. Dikkatimi çeken bir şey var, belki savunmayı takım olarak tam anlamıyla yapamıyorlar ama hücumu tam anlamıyla takımca yapıyorlar. Bir bakıyorum sağdan Ujfalusi geliyor, bir bakıyorum soldan Hakan, bir bakıyorum Servet topu almış ileri gidiyor. Bütün futbolcular gol atabilme adına katkı sağlamaya çalışıyorlar. Gol olduğu zaman da hep beraber seviniyorlar. Zaten gollerin çoğu paslaşmaya ve asiste dayalı goller. 

Savunmadaki dörtlüyle başlayalım. Ujfalusi sağ bek olarak görev aldı. Bindirmeleri iyiydi ama iyi ortalar gelmedi ondan. Kazım'la çok uyumlu olduklarını söyleyemem. Ayrıca stoperdeki başarısını da o bölgede göstermiyor. Hakan'a gelince, bence yükselişte olan performansını devam ettiriyor. Emre'yle iyi anlaşıyorlar, o bölgeden etkili ataklar yapabiliyorlar. Stoperde olan Servet-Semih ikilisine gelince, bölgelerini çok boş bırakabiliyorlar, hata yapabiliyorlar. Eboue'nin gidişiyle sistemin bozulması tabii kötü oldu ama yine de beraber oynadıkları sürece buna alışacaklarını ve hatalarını düzelteceklerine inanıyorum çünkü hiç olmayacak fırsatlar tanıyorlar rakiplerine. Neyse ki kalede Muslera var, müthiş bir performansı var.

Orta sahaya gelince, Selçuk ve Melo'nun etkisi tartışılmaz. Onların olduğu orta sahanın güçlü olduğunu düşünüyorum. Biri gittiğinde diğeri geride bekliyor. Atağa da defansa da önemli bir katkı sağlıyorlar. Sağ kanatta Kazım'ı ben açıkçası beğenmiyorum, Mertan'ın veya Engin'in oynaması daha çok şey katar diye düşünüyorum. Sol tarafta Emre'nin performansından memnunum, en azından benim beklentilerimi karşılıyor, kendine güvenen bir futbolcu ve takıma olumlu anlamda katkı sağlıyor. Attığı şutlar bir yana, pasları ve ortaları da bence gayet iyi. 

Hücum hattında Elmander ve Baros mükemmel bir ikili oldu. Çok iyi anlaşıyorlar ve istediklerini yapmakta zorlanmıyorlar. Aldıkları topları çok iyi değerlendiriyorlar ve benim her zaman bencil gördüğüm Baros bile artık pas atmayı daha çok düşünür hale geldiyse, gerçekten harika bir ilerleyiş var demektir. Uyumları müthiş.

Galatasaray gerçekten iyi yolda. KDÇ Karabükspor'u da tebrik etmek gerek mücadelelerinden dolayı... Her iki takıma da ligde başarılar diliyorum.

Bu blog Canlı Maç Anlatımı sayfamızda da yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..