Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '17

 
Kategori
Tıp
 

Beyin Tümörleri ve Sağlıklı Yaşam

Beyin Tümörleri ve Sağlıklı Yaşam
 

Bir tanıdığım var, beyin cerrahı. Geçenlerde bir vesileyle bir araya gelmiştik. Sordum, beyin tümörlerinde çoğalma var gibi, sebepleri nelerdir dedim. Bir şeyler söyledi, sigara, içki, vb. Bir de (hemen herkesin kullandığı) bir cihazın etkisinden şüpheleniyoruz dedi; ispatlanmış bir şey olmadığı için cihazın ne olduğunu yazmıyorum ama tahmin edebilirsiniz.

 

Peki çaresi dedim. Daha doğrusu, bu illetten korunmak veya genel olarak sağlıklı olmak için gerekli şeylerden en önemli ilk üç tanesini söyler misin dedim. Birincisi sigara (ve içki) içmemek dedi. İkincisi uyku dedi. Ne kadar uyku dedim. Vücudun ihtiyacı olduğu kadar dedi. Yeterli uyku uyumak çok önemli imiş. Üçüncüsü de böyle bir ortamda bulunmak dedi; kalabalık bir ortamda bulunuyorduk. Böyle (kalabalık) ortamlarda vücut her türlü mikrop, virüs vb etkilere maruz kalıyor, bu da bağışıklık sistemini canlı ve aktif tutuyormuş.

 

Konuşma devam ederken, bir de hareketli olmanın öneminden bahsetti. Hani emboli dedikleri, kanda pıhtı oluşması ve o pıhtının gidip beyinde, kalpte veya vücudun başka bir yerinde bir damarı tıkamasının önemli sebeplerinden biri de hareketsizlikmiş. Tabii, hareket etmenin (yürüyüş vs) sadece bu değil hemen herkesin bildiği pek çok faydası var.

 

Sağlıklı beslenmenin önemini yazmaya bile gerek yok, zaten herkes biliyor.

 

Kalın sağlıcakla.

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..