Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '12

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Beykoz Çubuklu Derneği’nden OFD’ye ziyaret

Beykoz Çubuklu Derneği’nden OFD’ye ziyaret
 

Dr. Devrim Altıntaş


Çubuklu Derneği Yönetim Kurulu TOFD Beykoz Şubesi’ne bir nezaket ziyaretinde bulundu. Ziyarete, Dernek Başkanı Erdem Çelik, Dr. Devrim Altıntaş ve beraberinde yaklaşık yirmi kişi katıldı.

Beykoz Çubuklu Derneği Yöneticilerini samimi bir şekilde karşılayan Omurilik Felçliler Derneği Başkanı Saniye Efe ilk sözü Dernek Genel Sekreteri olan Nuray Ak’a verdi.
Konuşmasına, Derneğin tarihçesinden söz ederek başlayan Nuray AK, 2006 yılında kurulduğunu söylediği derneklerinin çevre ile bütünleştiğini söyledi.
Bayan AK; “Üsküdar, Ümraniye gibi ilçelerimizle birlikte faaliyetlerde bulunuyoruz. El sanatlarına önem verdik. Şu an bitme aşamasına gelen tekstil atölyemizin son hazırlıkları da bitme noktasındadır. Çevremizden oldukca yoğun bir şekilde yardım geliyor. Bu yardımları üyelerimize aktarıyoruz. Avrupa Birliği’nden de yardım aldık. Ve çok iyi değerlendirdik. Yaklaşık dört yüz üyeye sahibiz. Üyelerimizle sokak faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.” dedi.
Sonrasında ise Çubuklu Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Devrim Altıntaş, Yurt dışında engellilere çok büyük hizmetler verildiğini kaydederek, ” Engellilerde bu hizmetleri iyi bir şekilde kullanıyorlar. Acaba ülkemizde ne gibi hizmetler veriliyor? Şahsen merak ediyorum. Sizlerin yapmış olduğunuz hizmetlerinizi gördüm ve memnun kaldım. Güzel bir arabanız var. Bu da beni mutlu etti.” şeklinde konuştu.
Dr. Altıntaş şöyle devam etti: “Engelliler için özel yolların yapıldığını görüyorum. Resmi kuruluşlar artık bu işlere önem veriyor. Yapmış olduğum ziyaretimden memnun oldum. Ülkemiz şehitler veriyor. En önemlisi de gazi sayımız artıyor. Dolayısıyla gazilerimizde engelli sayılıyorlar.”
Biz engelliler büyük yol aldık
Beykoz Omurilik Felçliler Derneği Başkanı Saniye Efe’de, “Biz engelliler büyük yol aldık. Artık bizimde engelli otobüsümüz var. Bizler yine de bu otobüslerin şoförleri ile yeterince yardımcı olmamalarından dolayı tartışıyoruz.” ifadelerini kullandı. Otobüslerin değiştiğini fakat insanların aynı düşünceye sahip olduğu sürece bir şeyin değişmediğinden yakınan Saniye Efe, “Sağlanan kolaylık, bizlerin adına her ne olursa olsun güzel bir gelişmedir.” dedi.
Ben ailemden hiç tokat yemedim keşke yeseydim..
Efe şunları söyledi: “Derneğimizin üyesi Ebru Bulgurcu ilk üyelerimizdendir. Tekerlekli sandalye tenis oyuncusudur. Dünyada 39. sıradadır. Türkiye’de birinci durumdadır. Ukrayna’da yeni bir müsabakaya katıldı. Ve İkinci oldu. Kendisini kutluyorum. Ben ailemden küçükken önlüğümü kirlettim diye tokat yemedim. Keşke yeseydim. Ama olmadı. Çünkü engelliydim.”
Çubuklu Derneği Başkanı Erdem Çelik ise, OFD’yi ziyaret etmenin önemli bir duygu olduğunu ifade ederek, “bu derneğin ortamı içinde olmadan önce engellinin ne demek olduğunu bilmezdim. Şimdi gördüm ve etkilendim. Avrupa’da engelliler evlerinde eğitim alıyorlar. Eğitimin şart olduğuna inanıyorum. Onun içinde engelli vatandaşlarımıza eğitim verilmesini istiyorum. Biz dernek olarak, siz omurilik Felçliler Derneğine bir minibüs alacaktık. Ama bu işin kanuni prosedürünün altından kalkamadık. Yinede sizin için bir şeylerin yapılmasını şart olarak düşünüyorum” dedi.
Haber Merkezi

 
Toplam blog
: 141
: 515
Kayıt tarihi
: 04.09.12
 
 

1972 yılında Rize Güneysu'da doğdu. Eğtim hayatını orada tamamladı. Zaman içinde Avrupa'nın bir ç..