Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '12

 
Kategori
Bilişim
 

Bıktım şu telefon dolandırıcılarından

Bıktım şu telefon dolandırıcılarından
 

İletişim nimetlerinden sonuna kadar faydalanan sahtekârlar, farklı bir yöntemle insanları dolandırmaya başladı.

İletişim teknolojisinin gelişmesiyle birlikte, artık istenilen numaradan mesaj gönderilebiliyor ve istenilen numaradan insanlar aranabiliyor. Sosyal mühendislik yöntemlerinin ayyuka çıktığı organize dolandırıcılar; acayip bir şekilde ısrarcı davranmalarıyla insanları sinir etmekte ve strese sokmaktadırlar.

800, 900’lü ve 444’le başlayan telefon numaralarıyla yoğun bir şekilde aramaktadırlar. Israrcı ve ikna kabiliyeti yüksek, diksiyonu düzgün bayanlarla iletişime geçen dolandırıcılar; kişisel bilgilerimizi ele geçirmek için var güçleriyle çaba sarf ediyorlar.

Beni de sürekli arıyorlar. Çoğu zaman açmıyorum; ama insan işte! Zaman zaman merakıma yenik düşüp açtıktan sonra kurtul kurtulabilirsen. Artık neyin gerçek, neyin sahte olduğuna karar veremiyoruz. Çoğu zaman gerçekten aradıklarında, diğerleri yüzünden onlara da bakmıyoruz.

Dünyada 6 milyar cep telefonu abonesi var olduğunu düşündüğümüzde; elbette nefislerine yenilenerek, bu dolandırıcıların ağına düşenler olmaktır.

Hasbelkader telefonunuzu açtığınızda; ısrarlar neticesinde güzel sesli hatunlar sizleri ikna ederek, bilgilerinizi size onaylattıktan sonra; çeşitli kampanyalarla, vaatlerle, sizleri kandırarak, menfaatler elde etmektedirler. Eğer ikna etmezlerse ya da sinirlenerek zamanınız olmadığınızı söylediğinizde de “şu an sinirlisiniz sanırım, sonra müsait olursanız/olur musunuz tekrar arayalım” diyerek illa ki amaçlarına ulaşıyorlar.

Şahsen ardı ardına defalarca 4441444 numarayla, cep telefonumu aradılar. Her defasında ret ettim, açmadım.

Sakın ola bu ve benzeri telefon çağrılarını açmayınız. Gerçekte arayanlar mutlaka oluyordur; ancak onlar da bu yüzden cevaplandırılmamaktadır.

Hadi nefsinize yenik düşerek, merakınızdan açtınız diyelim. Telefonu açtığınızda “alo” dedikten sonra,  birkaç saniye cevap yok ve telefon kapanıyor. Buradaki amaç sesinize göre sistemde kayıtlı kimlik bilgileri ve ses kayıtlarıyla sizi eşleştirmek. Eğer sistemdeki sesiniz ve kimlik bilgileriniz eşleşiyorsa (Düşünün buradaki büyük dolandırıcılığı kaç kişinin kimlik bilgileri ve ses kayıtları adamların elinde !) sizi tekrar arıyorlar. Sizin kimlik bilgilerinizi söyleyerek kendilerini Türk Telekom’dan arıyorlarmış gibi söylüyorlar. (Gerçek de olabilir tabi ki…) Daha sonra sistemde bazı bilgilerinizin eksik olduğunu söylüyorlar ve anne kızlık soyadı, kredi kartı numarası… gibi bilgilerinizi istiyorlar. Arayan numara 800, 900, 444 1 444’lü olduğu için, büyük ihtimalle bu tip bir dolandırıcılığa kapılanın çok olacağını kanaatindeyim. Karşıda konuşan kişi, bu işte biraz tecrübeli gibi, ağzı çok iyi lâf yapıyorsa; sizden bir şekilde bu bilgileri elde etmeye çalışıyor demektir. Durumu fark eder gibi olduğunuz an da; konuyu değiştiriyor, dikkatinizi dağıtarak, yeni kampanyalardan bahsederek, tekrar bilgilerinizi istiyor. Sakın böyle bir olaya kanmayın! Arayan numaranın sahtekârlar ve dolandırıcılar olduğu açık bir şekilde belirlidir.

Size gelen çeşitli numaraları Google amcadan sorgulayın. ( iyi ki Google ve arama motorları var) daha sonra aradıklarında ona göre tavrınızı koyabilirsiniz.

Dolandırıcıların size çeşitli söylemleri oluyor. Bu konuda ailenizi de uyarın, annenizle babanızla konuşup haberleri yokken onları aldatabilirler. Hediye kazandınız” ya da “Tek günlük, tanıtım amaçlı ve sınırlı sayıda kampanyayı kazandınız, sağlık paketi kazandınız…” gibisinden çeşitli aldatıcı tekniklerle menfaat elde edebilirler.

Bu konuda Emniyet Genel Müdürlüğü’nün uyarıcı ve yönlendirici ikazları olmasına rağmen; bir türlü bunların önüne geçilemiyor ve dolandırıcılarla bahşedilemiyor. İşte bu konuda Emniyet Müdürlüğü’nün uyarı niteliğindeki ikazlarından bir kaçını sizlerle paylaşmak istedim.

Tanımadığınız kişilerin, telefon ile arayarak, ikna edici konuşmalar yoluyla sizden bilgi/menfaat sağlamaya çalıştığı bir dolandırıcılık yöntemidir. Dolandırıcılar tarafından yoğun olarak kullanılan ikna yöntemleri şunlardır:

Kendisini Emniyet Mensubu, Vali Yardımcısı, Kaymakam, Binbaşı vb. makam sahibi olarak tanıtarak; verdikleri hesaplara para yatırmanızı veya kontör göndermenizi isterler. Taleplerini yerine getirinceye kadar ki süreçte; telefonu kapatmamanız için çeşitli zorlama ve korkutma yöntemlerini kullanırlar.

Hesap bilgilerinizin, kimlik bilgilerinizin örgütün eline geçtiği veya SIM kartınızın kopyalanarak örgüt tarafından kullanıldığını söyleyerek ilettikleri hesaba para göndermenizi talep ederler. Bazı durumlarda "uydu aracılığı ile tüm hareketlerinizi izlediklerini" veya "örtülü ödenekten hesabınıza para gönderildiğini" belirterek sizi ikna etmeye çalışırlar.

Bankadan aradıklarını söyleyerek kart bilgilerinizi (Kart no, şifre vb.) ve özlük bilgilerinizi talep ederler. Bazı vakalarda daha önce dolandırdıkları müşterileri yeniden arayarak "kart itirazınız için aramıştık" diyerek ikinci kez dolandırıcılık girişiminde bulunmaktadırlar.

"Ödül kazandınız" (Örneğin: Forma, saat vb. para ödülü vb.) tarzında SMS mesajları göndererek ödül gönderimi için ön ödeme talep ederler. Sakın bunlara kanmayın ve şahsi bilgilerinizi vermeyin.

Şahsen, cep telefonu kullanmaktan nefret eder hale geldim.

Bıktım bu zırt-pırt, her yer ve ortamda gelen mesajlardan ve telefonlardan. Nedir bu sahtekârlardan ve dolandırıcılardan çektiğimiz, Allah aşkına!.. Daha gerçekçi müşteri hizmetlerini saymıyorum bile!! 

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com


 

 

 
Toplam blog
: 1022
: 214
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

Kerim BAYDAK 01.01.1961  ADIYAMAN  doğumlu.. 2003 yılında Anadolu Üniversitesi  İşletme Fakultesi..