Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '13

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Bimeks

Bimeks
 

 

Çoktandır bir navigasyon cihazı almak istiyordum. Bu amaçla elektronik eşya satan birkaç mağaza dolaştım. Sonunda  “Ankara ACİTY Bimeks de” istediğim özelliklere sahip bir navigasyon cihazını gözüme kestirdim.

Bu sırada Bimeks’in “GPS özellikli” tablet reklamı ilgimi çekti. Mağaza elemanlarıyla konuştum. Bana tablette “GPS” bulunduğunu doğruladılar.  Hatta elemanlardan biri tableti çalıştırarak  “cihazın GPS özelliğini” denedi. Fakat cihaz “GPS sinyali yakalayamadı.”  Satış elemanı "tablette GPS bulunduğunu,  uygun ortam ve yazılımla çalışabileceğini" söyledi. Bende hem elemanın söyledikleri hem de  Bimeks’in reklamını düşünerek tableti 24.01.2013 tarihinde satın aldım.  Üstelik birde 24 saat sonra kullanmam şartıyla hediye çeki verdiler. Benim için çok iyi bir alışverişti. Navigasyon yerine hem tablet sahibi olmuş hem de 25 TL lik hediye çeki almıştım. İçim rahattı. Öncelikle Bimeks mağaza elemanları çok ilgilenmişlerdi.  Üstelik “koskoca Bimeks” diyordum, “ yanlış yazacak değil ya?”

Ertesi gün tabletime kablolar ve donanım almak için hediye çekini kullandım. Diğer taraftan piyasada ne kadar  “GPS yazılımı” varsa tek tek cihaza yükleyerek denedim. Fakat cihaz bir türlü “GPS sinyalini” yakalamıyordu.

Hemen Bimeks’e geri gittim. Cihazı geri vermek istediğimi söyledim. Ne yazık ki faturamı kaybetmiştim. Ayrıca kutu içerisinde bulunan köpük de kayıptı. Faturamı kaybettiğim için cihazı geri almadılar. Faturayı belki bulurum diye birkaç gün bekleyeceklerini söylediler.

Bu arada yanılmış olabileceğimi düşünerek tableti üreten firmanın,  “bu tablet için belirttiği özellikleri” araştırdım. İlginç bir şekilde sadece Bimeks’in reklamlarında bu tablet için “GPS” özellikli olduğu bilgisine ulaştım.

Birkaç gün sonra tekrar Bimeks’in yolunu tuttum. Ve kesinlikle bu tableti benden almalarını söyledim. Bu arada Bimeks çalışanları değişmiş yerlerine başka elemanlar gelmişti. Yetkili elemanla konuştum. Bana cihazı alabileceklerini yalnız kutu içindeki köpüğü de istediklerini belirtti.

 Ben de “daha önceki elemanların "faturamı kaybettiğim için cihazı almadıklarını,"  kutu içindeki köpüğü önemsemediklerini, kendisinin ise faturayı önemsemediğini, kutu içindeki köpüğü önemsediğini ve bunun çelişki olduğunu belirttim.”  Cihazı geri almaları için ısrar ettim. Üstelik Bimeks’in reklamının tüketicilere yanlış bilgi aktardığını “cihazın aslında “GPS özellikli” olmadığını anlattım.

Yetkili eleman bana “Bimeks Müşteri Hizmetleriyle” görüşmem gerektiğini söyledi. Hemen telefon ettim. Çok uzun süre beklettiler. Sonra ilgileneceklerini söyleyip kapattılar. Başlarından savdıklarını düşündüm. Bu sırada Bimeks’in web sitesine üye oldum. Oradan bir de derdimi “maille” anlattım. Maalesef geri dönmediler. Birkaç gün sonra yeniden telefon ettim. İlgili bana,  “tablet reklamında bu tablet için GPS özelliği yazmadığını söyledi.” Sorunum içinse “bana geri döneceklerini hatta durumun acil olduğu notu düştüğünü ve akşama kadar arayabileceklerini” söyledi.

Telefonu kapattıktan sonra Bimeks’in web sitesine girdim. İnanamıyordum gerçekten tablet için önceden “GPS özelliği var” yazısını değiştirmişlerdi.

 Elbette tüketiciyi yanıltan bu reklamı düzeltmeleri son derece yerinde ve olması gerekendir. Fakat bana “bu yazı yoktur” demeleri ve sorunumu gidermedikleri için sergiledikleri bu duruş  Bimeks’in büyüklüğüne, ( benim için bile fiyatını  önemsemediğim bir tableti geri almamak adına)  hiç yakışmamıştır.

Akşam olunca Müşteri Hizmetlerini tekrar aradım. İlgili kişi hala en kısa sürede bana geri döneceklerini söylüyordu.

Bu sırada ilk mailime cevap gelmiş özetle “konunun incelendiğini ve bana geri döneceklerini” belirtiyorlardı.  

Artık benim için acelesi yok istedikleri zaman geri dönebilirler.

Sadece bir “navigasyon” almak istedim. “GPS özellikli” olduğunu belirtikleri tableti aldım. Bimeks’e güvendim. Hemen iki gün sonra iade-değişim istedim. Faturasız almam dediler. Faturamı bulamadım. Değişen elemanlar bu kez kutu içindeki köpüğü bul dediler. Bulamadım. İade-değişim isteğimi yeniledim. Müşteri hizmetleri dediler. 4 kez görüştüm.  İki kez mail attım. Reklamda “GPS” özelliğini geri çektiler. Protesto ettim.

Nasılsa internette hiç bir şey kaybolmaz. Telefon kayıtları da öyle…

Faturamı ve kutu içindeki köpüğü kaybettim. Cihazım bu yüzden geri alınmadı. Yasal yönden belkide haklılar. Ben buna artık itiraz etmiyorum.

Fakat cihazın “GPS” özellikli olduğunu yazıp,  benim sorunumu çözmeden, özür bile dilemeden reklamlardaki bu ifadeyi düzetmeleri benim “bu yazıyı yazmama” neden olmuştur.

 
Toplam blog
: 144
: 899
Kayıt tarihi
: 06.02.07
 
 

Gazete ve kitaplara hep tersten göz atar, daha sonra okumaya başlarım. Bu özelliğim devrik cümlel..