Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '08

 
Kategori
Güncel
 

Bir boşluk var

Bir boşluk var
 

Geçen sene girdiğim Anayasa Hukuku Sınavında bir soru sormuşlardı.

Aşağıdakilerden hangisinin verdiği kararlara karşı yargı yolu kapalıdır? Bilerek cevapladım.

Cevapta Cumhurbaşkanın tek başına yaptığı işlerdi.

Evet doğruydu.

Eee şimdi ne oldu.

Ben mi yanlış hatırlıyorum yoksa.


* * *

Mahkeme heyeti de 1’e karşı 2 oyla karar vermiş.

Demek o 1 oyu kullanan hakimede bana öğrettiklerini öğretmişler.


* * *


Kim haklı ki bur da şimdi.

Herhalde üniversitelerde öğretim görevlileri anayasa hukuku dersini nasıl anlatacaklarını şaşırmışlardır .


* * *


Seçim yapılıyor yüzlerce insan oy veriyor.

Daha sonra Cumhurbaşkanına üç kişi gönderiyorsun sen birisini seç diye.

Niye seçim yapılıyor o zaman ?

Senin yaptığın seçime kimse karışamaz diyorsun.

Sonra da yanlış adam seçtin deyip dava açıyorsun.


* * *


Bir tuhaflık var bu işte.

Bir boşluk var.

Elimizde bir kitap var.

Ve biz o kitabı harfiyen uygulamak zorundayız.

Evet Cumhurbaşkanına böyle bir yetki verilmemeli .

Her istediğini yapmamalı.

Çoğunluğun seçtiği birisini hiçe sayıp, tek başına azınlıkla oy almış birisini seçmemeli.

Ama yazıyor o kitapta.

Cumhurbaşkanın tek başına yaptığı işlere karşı yargı yolu kapalıdır yazıyor.

* * *


İki şeye üzüldüm

Türkiye Cumhuriyetinin Cumhurbaşkanın verdiği bir karara karşı açılmış bir dava var ve koskoca Cumhurbaşkanı savunma yapıyor ilk önce buna üzüldüm.

Şimdiye kadar doğru bildiğim bir soruyu, aslında yanlış biliyormuşum bir de buna.

Yine sorsalar aynı soruyu,

Ne cevap vereceğim acaba.

 
Toplam blog
: 61
: 1041
Kayıt tarihi
: 04.01.08
 
 

1983 doğumluyum. İzmir' de yaşıyorum. Bir kamu kuruluşunda memur olarak çalışıyorum. ..