Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '11

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Bir buçuk ayda nasıl 15 kilo verdim

Bir buçuk ayda nasıl 15 kilo verdim
 

Zayıflamak için insanlar kırk şekle girerler ve bir o kadar da kuralların içine kendilerini hapsederler. Zayıflama uzmanına gidenlere ise uzmanlar önlerine 1200 kalorilik bir diyet listesi sunarlar ki evlere şenlik. Bana göre o diyetten başına bir şey gelmeden canını kurtaranlar şanslı sayılır. 

Bir gün ben de doktora sorduğumda bana da 1200 kalorilik ve hiç tuzsuz bir diyet tavsiye etti. Benim metabolizmama ve yaşam biçimime uymayan bir liste tavsiye etti. Doktora bunu uygularsam yerlerde sürüneceğimi söyledim.Zaman zaman ben de kıyafetlerim daraldığında dolabımı toptan yenilememek için zayıflamak istiyorum ve kendimi hafif bir disipline alıyorum. 

Zayıflama yöntemleri için her uzmandan, her doktordan her zayıflamak isteyenin kafasından kısaca her kafadan bir ses çıkıyor. Ben de kendi kafamın sesini dinlemek ve kendime uygun bir sistem geliştirmek istedim sağlığımı bozmamak adına. Zaten yemek konusunda kendimi kısıtlamaktan hiç hoşlanmayan bir insanım. Aile ile sofrada oturduğunuzda hem pişir hem yeme olmuyor, benim psikolojime ters geliyor. Onun için kendime göre çareler üretmeliydim ama nasıl? 

Öncelikle rejim yaparken tansiyonunuz ve kan şekeriniz düşüyor. Önce bunun çaresini düşünmeliydim. Bunun çaresini kendimce buldum ve uyguladığım yöntemler sayesinde 1;5(bir buçuk ayda) ayda 15 kilo verdim. Üstelik daha sık beslenerek ama beslenme şeklimi hafif değiştirerek. 

Öncelikle bol bol içtiğim çayı, diyet kolayı ve kahveyi bıraktım zira bunları içtiğim zaman kan şekerimin düştüğünü hissediyordum. acıkıyordum. Her sabah uyandığımda büyük çukur bir kaba su kıvamına yakın açık kıvamlı ayran yapıyordum hem de yağlı yoğurttan, gidip gelip midem kazındıkça içiyordum. Başka bir tencerede şekersiz meyve kompostosu yaptım içine bol tarçın ve karanfil koydum tatlansın diye, açlık hissettikçe içiyordum şekersiz kompostomu. 

Elimdeki yeşillikleri, her türlü yeşillik olabilir, kıvırcık, marul, roka, maydanoz gibi yıkadım ve bir kaba doldurdum ve masanın üzerine koydum ana ve ara öğünlerde vazgeçilmezimdi. Bunlar benim ara öğünlerimdi zira bunlar hem kalori değeri az hem tok tutucu yani kan şekerimi düşürmeyen hem de besleyici değeri yüksek ürünlerdi. 

Kahvaltıda sadece iki dilim tost ekmeği büyüklüğünde ekmek, 1 dilim büyükçe peynir, on tane siyah zeytin, domates, salatalık isterseniz yeşillik ve açık bir büyük bardak çay içecektim, yani kahvaltımdan pek ödün vermedim, sadece çayı ve ekmeği azalttım. Kuşlukta veya gece 1 su bardağı süt 1 çay kaşığı neskafe veya kahve, 1 tatlı kaşığı şekerle içilen süt insana çok iyi geliyor tavsiye ederim, hem de günlük süt ihtiyacınızı almış oluyorsunuz. 

Evet, ana öğünlerde ne yapmam gerekiyordu? Sadece yağı azaltmam ve ekmeği azaltmam yetecekti bana göre. Bünyemin günde bir çorba kaşığı zeytinyağını alacak şekilde yemekleri yapmam yetecekti. Tencereye koyduğum yağ oranını biraz azalttım. Yağdan tamamen feragat edemezdim zira A, D, E, K vitaminlerini vücudun alabilmesi için vücudun biraz yağa ihtiyacı vardı. Ana öğünlerdeki felsefem ise öğlen ve akşam bir tabak dolusu ne yersem yiyeyim bir öğün yağlı bir öğün yağsız yemek yemeye karar verdim. Her öğünde 1 tabak yemeğe ilave olarak bir çay bardağı yoğurt, tost ekmeği büyüklüğünde bir dilim ekmek ve yeşillik yiyecektim. 

Doyduğumu hissetmezsem bir tabak ev yapımı çorba içecektim. Canınız hangi tür çorbayı isterse içebilirsiniz ama çorba yağsız olacaktı, salça ve baharatlarla, limon ile tatlandırılmış olacaktı. Tuz konusunda ise tuzun da yararları olduğunu düşünerek fazla feragat etmemeye karar verdim. Sadece yemek tenceresine attığım tuzu 1, 5 tatlı kaşığı yerine 1 tatlı kaşığı koymaya karar verdim. Ayrıca hiç tuzsuz rejim yapanların zayıfladıktan bir müddet sonra kalp krizi geçirebileceklerini duymuştum. 

Spor meselesine gelince günde yarım saatlik yürüyüşle yetinebilirsiniz zamanınız yoksa ama eğer akşamları yemekten sonra yürürseniz kilo vermeniz çok hızlanacaktır eve döndüğünüzde acıkırsanız ayran, şekersiz komposto veya çorba serbest içebilirsiniz bir tabak. Haftada bir gün tatlı yiyebilirsiniz. 

Ben 1, 5 ayda 15 kiloyu verdiğim zaman yediklerimin ve öğünlerimin arttığını gördüm, sadece hafif kısıntılar ve kan şekeri düzenlemesiyle, günlük düzenli yürüyüşle rahatça kendimi sıkmadan kiloları verdim. Bu arada yine sistemi değiştirip normal rutin yaşamınıza dönünce yavaş yavaş yine kilo alınıyor. 

Önemli olan ister kilolu yaşayın ister zayıf önemli olan kendinizle barışık olmanız. Benim hayattaki gözlemlerim şansın sanki kilolu insanlardan yana oluşu. Bu konuda çok şey yazabilirim ama belki aklıma eserse başka bir zaman. 

Neşeli ve mutlu günler sizden yana olsun. 

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..