Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '13

 
Kategori
Sağlık
 

Bir dilim motivasyon

Bir dilim motivasyon
 

Hayatı diyet yapmak ile geçmiş kişiler bilir bu işte her şeyin başı yüksek motivasyon. Yaklaşık iki aydır beslenmemde ve yaşam tarzımda yaptığım değişiklikler elbet sürekli aynı enerji ve motivasyonda devam etmedi. İnsan yaşadığı olaylardan, çevresel faktörlerden ya da her hangi bir olaydan etkilenip bu konu ile ilgili motivasyonunu düşürebiliyor. Mesela beslenme uzmanım ile çalışmaya başladığım son 6 haftadır her şey iyi giderken bu hafta birden bire kilo vermem durdu. Hatta durmak ne kelime +300 gram bir fark bile vardı. Daha kontrole gitmeden bunun olacağını biliyordum çünkü bahanem cebimdeydi. Kızım hastalandı ve o 4-5 günlük dönemde kendime vakit ayırıp yemek yapmak, saatli beslenmek mümkün olmadı. Şimdi bu haftadan bakarken bunun sadece bir bahane olduğunu görebiliyorum. İçine girince insan buna benzer onlarca neden bulabiliyor yanlış beslenmek için. Neyse Andaç Bey’in 3 günlük özel programı ile bu virajı umarım aşmış olacağız.

 Görsel

Bu paylaşımda sizinle bu süreçte motivasyonumu nasıl ayakta tuttuğumu paylaşacağım. Belki tam canınız koca bir kare çikolata ya da fırından yeni çıkmış pide çekerken bu yazıya denk gelirsiniz ve size de yeni bir yol olur.

1. İyi bir danışman : Açıkçası bunun bu kadar önemli olabileceğini düşünmemiştim. Şimdiye kadar bir çok beslenme uzmanı ile çalıştım ama sanırım doğru enerjiyi yakalamak önemliymiş. Size buradan beslenme uzmanım Andaç Yeşilyurt’un listelerini yazıp yönlendirmeler yapmayacağım çünkü gerçekten her hafta listeyi beraber hazırlıyoruz. Her hafta en özlediğim şeyi kendisine söylüyorum ve o bir şekilde listede şekillendiriyor. Bunun dışında her hafta birinin kontrolünde olmak sanki diyet 7 gün hissi veriyor. Sanki her hafta başka bir şeye başlıyorum şeklinde hissettiğim için motive olmam kolay oluyor. 6 ay diyet yapacağım yerine bu hafta bunu yapıyorum demek daha mutlu ediyor.

 Görsel

2. Instagram, twitter, facebook hesapları : Ne alaka demeyin. İlk yazımda da yazdığım gibi bu kanallardan paylaşımda bulunan kişilerin başarı oranı %66 artıyor. Ve ben bu %66'lık oranı göz ardı edemeyeceğim. Aslında siz bir şeyler paylaşmasanız bile doğru hesapları takip ettiğinizde motivasyon arttırıcı oluyor. Özellikle instagram hesabınız varsa hastag olarak #weightloss #beforeafter #diyetteyiz #cardioworkout gibi seçenekleri takip ederseniz başarı hikayeleri, spor tavsiyeleri, yemek alternatiflerini bulabiliyorsunuz. Bunun dışında bir çok sosyal medya ağını kullanan beslenme uzmanı var. Bunları takip ederek hem fikirler alabilir hem doğru bilgiler elde edebilirsiniz.

 Görsel

3. Iphone/ipad uygulamaları : Günümüzde dokunmatik ekranların girmediği her hangi bir konu aklınıza geliyor mu? Elbet gelmiyor. Bu konuda da gerçekten harika uygulamalar mevcut. Aslında bu konuda net olarak neler yükleye bileceğinizi söylemek istemiyorum çünkü kullanıcının ihtiyacına göre değişiklik gösterebiliyor. Benim yazdıklarımın en azında önce ücretsiz olanlarını deneyin derim. Sürekli yanınızda taşıyabildiğiniz bir çok hatırlatıcı, not alabileceğiniz, güzel tavsiyeler veren beslenme, günlük, spor uygulamaları mevcut. Ben ağırlıklı olarak nike plus, adım sayar, kalorimetre, kalça ve karın kası egzersizlerini kullanıyorum.

 Görsel

4. Günlük Tutmak : Bu uğurda acaba ne defterler harcadım. Çoğuna bir yazdım bir yazmadım. Bu seferki defterimi beslenme uzmanım kendi verdi ve bizim adımıza bir çok küçük notların, yönlendirmelerin, beslenme tablolarının olduğu bir defter. Açıkçası bir şeyleri yazmak zor gözükse bile benim gibi biraz kırtasiyelik malzeme düşkünü bir insansanız değişik sticker, kalem vb şeyler ile bu işi eğlenceli hale getirebiliyorsunuz. Ve gerçekten ne yediğini yazmak yemek yemeyi öğreten bir şeymiş.

 Görsel

5. Sağlık Dergiler : Kadın dergileri okumayı çok severim. Gerçi çoğu kadını sadece erkeği nasıl mutlu ederim ya da tek derdim kıyafet şekline dönüştüğünden beri okuduklarım baya azaldı. Şimdi aylık okuduğum dergilerin içine WomensHealth de eklendi. Şimdiye kadar gördüğüm dergiler içinde en hap bilgileri veren ve akılda kalıcı önerileri olan bir dergi. Eğer dergi alışkanlığınız yoksa internet siteleri de çok yeterli. Bunun yanında ipad uygulamaları da mevcut.

 Görsel

6. O Benim Olacak : Bu madde herkes için zorunlu bir madde değil elbet ama eğer bütçe ayıra biliyorsanız mutlaka deneyin. Vücudunuzda beğenmediğiniz o çıkıntılar yüzünden giyemediğiniz ama çok sevdiğiniz bir kıyafet mutlaka vardır. Belki bir mini elbise, şort ya da dar bir gömlek. Ne olursa olsun ama onu almak için zayıf olmayı beklemeyin. Onu alın. Alın ve dolabınızda sizi beklemesi için en güzel köşeye asın. Düzenli olarak giymeye çalışın ve gün geldiğinde üstünüzden çıkarmanıza gerek kalmayacak.

 Görsel

7. SEN : Evet bu son ve en önemli madde. En büyük motivasyon SENSİN! Sen istediğini yaparsın. Sen gerçekten bu işe başladıysan sonunu getirirsin. Sen bu yola çıktıktan sonra asla geri dönmezsin. Ve sen öyle güzelsin ki bunu saklaman için hiçbir neden yok.


 

Görsel

 

 
Toplam blog
: 2
: 217
Kayıt tarihi
: 06.09.13
 
 

Profesyonel olarak pazarlama uzmanı, yeni olarak anne ve bir süredir blogger ..