Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '16

 
Kategori
Şiir
 

Bir düş gördüm

Bir düş gördüm
 

İyi uykular


Allah hayra erdirsin, bir tuhaf rüya gördüm,
Yormaya korkuyorum, ya tılsım bozulursa.
Mehdi miyim, sultan mı, bir yüce güce erdim,
Sormaya korkuyorum, ya tılsım bozulursa.
 
Harun muyum Karun mu, bir karar veremedim,
Benden büyük kimseyi ortada göremedim.
Hak kapısı açıldı, lakin ben giremedim,
Girmeye korkuyorum, ya tılsım bozulursa.
 
Bahçeli bir devlet var, tahtı düştü düşecek,
Mercimekler fırında, sanki pişti pişecek.
Bir köstebek belirdi, altı eşti eşecek,
Vurmaya korkuyorum, ya tılsım bozulursa.
 
Koyunlarım otluyor, sürüsüne bereket,
Kurtlar hep ehlileşmiş, yok hiç karşı hareket.
Tatlı tatlı çağırdı bir makama paraket*,
Varmaya korkuyorum, ya tılsım bozulursa.
 
Kemale ermiş avcı atamadı okunu,
Gözü dağda olanlar unuttular çıkını.
Beraber yürüttüm hep açını ve tokunu,
Karmaya korkuyorum, ya tılsım bozulursa.
 
Dünyada kimse beni uyandıramaz düşten,
Olan şimdi olmalı, vazgeçemem bu işten.
Gündemi değiştirip makarayı ta baştan,
Sarmaya korkuyorum, ya tılsım bozulursa.
 
Düşüm gerçek olmalı, düşünmedim tersini,
Koşullar uygun ise, kim dizginler hırsını.
Nevzatlar münafıksa, alacaktır dersini,
Vermeye korkuyorum, ya tılsım bozulursa.
 
Halk Ozanı Karamanlı Nevzat
Paraket: Papağan türü.
 
 
Toplam blog
: 396
: 128
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Karamanlı Nevzat, 1947 yılında Karaman'da doğdu. Babasının adı İbrahim, annesinin adı Seyyide'dir..