Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '07

 
Kategori
Tiyatro
 

Bir garip Orhan Veli

Bir garip Orhan Veli
 

Seksenli yıllar, Ankara’da bir sinema salonunun sahnesinde özgün bir dekor... Müşfik Kenter tek başına sahnede... Kısa bir zaman sonra sahnede tek başına bir şair görüyoruz, Orhan Veli karşımızda şiirlerini okuyor.

Tam oyun başlarken gelen yaşlıca bir hanımın sinemanın merdivenine oturup oyunu izleyeceğini farkedince sessizce yer değiştirmeyi önermiştim, kibarca reddetmişti. O sırada birşey söylememiş, oyunun sonunda teşekkür ederken "Ben bu şartla içeriye girdim, yerinize otursaydım kendime saygısızlık ederdim" demişti. Orhan Veli’nin yaşıtıydı, belki şiirlerini ilk yayınlandığında okumuştu. 35 yıl önce ölümünü duyduğunda üzülmüştü, belki de çok geç duymuştu ölümünü. Tamamen dolu salonda, sevdiği şairin şiirlerini merdivene oturup izlemeyi göze alıp içeri girmişti. Sanatsever olmak işte buydu.

Müşfik Kenter, Orhan Veli’nin şiirlerinden oluşan "Bir Garip Orhan Veli" oyununu yıllarca sergiledi ve defalarca Ankara’ya geldi. Bunların ikisini izleme şansım oldu. Bir sinemanın balkonundan izlediğim bu gösteri ikincisiydi. İlk izlediğimde de tamamen dolu bir tiyatro salonununun ön sırasındaki şanslı izleyicilrdendim.

"Bir Garip Orhan Veli" oyununa baktığımızda arkasında ne kadar güçlü bir kadro olduğunu görünce binlerce gösteriye ulaşan başarının nedenini anlıyoruz.

Şair: Orhan Veli Kanık
Oyunlaştıran : Murathan Mungan
Yöneten-Dekor : Oğuz Aral
Oynayan : Müşfik Kenter
Tiyatro: Kent Oyuncuları

Orhan Veli, Murathan Mungan, Oğuz Aral ve Müşfik Kenter, hepsi birer dev ve ortaya çıkan dev bir gösteri.

Şimdi, kapağında rakı şisesinde balık resmi olan bir CD’den dinliyorum Orhan Veli’yi, Müşfik Kenter’in sesinden (1). "Ben Orhan Veli" diye başlıyor ve "36 yaşında öldü, öldüğü zaman cebinde 28 kuruş vardı" cümlesiyle bitiyor.

(1) Bir Garip Orhan Veli 15. Yıl, Nepa Müzik (1995)

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..