Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '11

 
Kategori
Sinema
 

Bir Gün (one day) David Nicholls

Bir Gün (one day) David Nicholls
 

alıntıdır


Oysa evden çıkarken kesinlikle "dram - romantik - aşk" konulu bir film seçmeyi düşünmüyordum.

Taa ki sinema tanıtım afişlerinin arasında David Nicholls - Bir Gün (one day) filmini görene dek...

İstiklal Caddesi'nin kalabalıklığına iyice karışmadan sabahın erken saatlerinde gidip, birazdan akın akın insan selini göreceğiniz bu semti bir de sadece dükkanlarını yeni açmakta olan esnafıyla görmenizi tavsiye ederim. Bu kesinlikle daha keyifli (en azından benim gibi sakinliği sevenler için).

Sabah yerini öğle saatlerine bırakırken, Atlas ve Pera sinemalarına bakıp film seçme kararsızlığındayım.

Ve birden tanıtım afişlerinin içinde bu filmi görüyorum. Kitabını okuduğum zamanı çok net hatırlayamıyorum. Yanılmıyorsam geçen sene sonlarıydı. Beğenmiştim ama çok etkilenmemiştim.

Filmi görünce tanıdık bir sima görmüş gibi hemen kendimi ilk seansa bilet alırken buldum.

"İyi ki izledim" dediklerimden biri oldu benim için.

İlk kez mezuniyet balosunda tanışan Dexter ve Emma 1988 yılından itibaren birbirlerini yalnızca yılda bir düzenlenen okul etkinliklerinde görmeye başlarlar. Ve bu tam 20 yıl boyunca böyle devam eder.

Bu 20 yılda hayatlarında karşılaştıkları olayların hep son durağı olurlar birbirleri için. Bedenleri birbirlerinden uzak yaşasa da, fikirler hep bir noktada birleşir. Birbirlerinde...

Aşk'ta erteleme, gurur, ego bir zaman sonra 'keşke'leri getirir. Oysa ne güzeldir içinden geldiği gibi herşeyi "zamanında" yaşayabilmek.

Bu filmi izlemek aslında ister istemez bir iç hesaplaşma da başlatıyor. İnsan bazen gurur uğruna ertelediği ne varsa düşünmeye ve kendiyle içsel bir hesaplaşmaya başlıyor.

Yönetmen; Lone Scherfig

Oyuncular; Anne Hathaway, Jim Sturgess, Romola Garai, Patricia Clarkson, Georgia King, Jodie Whittaker, Josephine De La Baume...

Tatilde sinema fikri olanlar için önereceğim, merakla izlerken bittiğine üzüleceğiniz bir film.

Keyifli seyirler dilerim.

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..