Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '18

 
Kategori
Eğitim
 

Bir Milyon Öğretmen Bir Milyon Fikir

Bir Milyon Öğretmen Bir Milyon Fikir
 

Birkaç saat önce Milli Eğitim Bakanlığı'ndan bir açıklama yapıldı. Bu açıklama bir eğitim gönüllüsü olarak beni de çok heyecanlandırdı. Zira öğretmenlerimizden alınacak fikirlerin, tespitlerin, bildirimlerin çokça işe yarayacağını düşünüyorum. İş ki bu fikirler doğru eleklerden geçsin ve ulaşacakları yere yükselsin!

Yanılmıyorsam Amazon CEO'su Jeff Bezos bir çalışanının fikri sayesinde zarar etmekten kurtulduğunu anılarında paylaşıyordu. Hikaye kısaca şöyleydi. Bezos bir CEO olmasına rağmen koltuğunda zaman geçirmiyor ve yılın bir ayını çağrı merkezinde müşteri temsilcisi olarak telefonları yanıtlamakla geçiriyor. Gelen çağrılardan birine yanıt vermekte zorlanınca müşteri temsilcisi asistanından destek alıyor ve onun fikrini soruyor. MT'den aldığı yanıt sonrasında CEO bir karar alır ve bundan sonra şirket kararları ile ilgili MT'lerin de direkt sorumlulukları olduğunu tüm Amazon ekibi ile paylaşır.

Amazon'un kurucusu ABD'li işadamı Jeff Bezos, Bloomberg'ün 2017 yılı dünyanın en zenginleri listesinde, 150 milyar dolarlık servetiyle birinci sırada yer alıyor. Servetini son 2 yılda 2’ye katlayan Bezos dünyanın en varlıklı insanı (zengin kelimesini bilhassa kullanmıyorum) olarak tanınıyor. Kişisel serveti 150 milyar dolara (725 milyar lira) ulaşan Bezos, en varlıklılar listesinde 2’nci sıraya gerileyen Microsoft’un sahibi Bill Gates’e 55 milyar dolar fark atmış durumda.

Bezos, yıllar önce başlattığı girişimcilik işini bugün 1. sıraya taşımış ve fikirlerini de çalışanlarından almış.. Teşbihte hata olmaz. Öğretmenlerimizden gelecek fikirlerin de ülkemiz için hem varsıllık hem de zenginlik yaratacağı kanaatindeyim. Ülkem için en iyisi olsun. Bu düşünceyi paylaşılmaya değerli buluyorum..

 

 
Toplam blog
: 57
: 176
Kayıt tarihi
: 25.09.18
 
 

2016 yılında bir devlet anaokulunda "Shared Melodies", (Paylaşılan Melodiler) adıyla bir eTwinnin..