Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '07

 
Kategori
Pazarlama
 

Bir pazarlama aracı olarak adressiz dağıtım

Adressiz Dağıtım, belli bir bölgede atlanmaksızın her bir posta kutusuna ve/veya iş yerine ulaştırmak üzere bu amaç için oluşturulmuş broşür, numune, katalog, cd vs. tanıtım emtiasının tek tek ulaştırmak suretiyle yapılan bir tanıtım faaliyetidir.

Özellikle perakende tüketime yönelik ürünler de hızlı ve isabetli geri dönüş almakta etkin olduğu kadar, özel kampanya duyuruları, marka bilinirliği oluşturma, açılış duyuruları, ürün tanıtımları, müşteri sadakati yaratmak gibi çok amaçlı olarak kullanılabilinir.

Adressiz dağıtımda kilit unsur dağıtımın gerçekleştirilmesi aşamasıdır. Saha bilgisi olmayan ve bu alanda daha önce tecrübesi de olmayan personel tarafından gerçekleştirilecek dağıtımlarda, dağıtıcı ne kadar iyi niyetli olarsa olsun posta kutularına ulaşabilme oranı %50’yi geçmeyecektir. Ayrıca sırtında onlarca kilo yük ile bilmediği sokaklarda tanımadığı apartmanlara girme konusunda yaşayacağı çekinceler, bu işi bir işkence olarak algılamasına ve yükün büyük bölümünden ilk çöp kutusunda kurtulmaya çalışmasına ve dağıtımları alelacele ve tomarla yaparak işi bir an önce sonlandırmaya yönelmesine sebep olacaktır.

Eğer dağıtıcının asıl görevi başka adresli evrakların dağıtımını yürütmek veya ürün satışı-teslimatı yapmak ise ve adressiz dağıtımı da bu işinin yanı sıra yüklenerek merkezden ayrıldıysa da sonuç değişmeyecek ve broşürleriniz hedefinize ulaşmak yerine kullanılmış kâğıt tüccarlarının tezgâhlarına gidecektir.

Yukarıdaki unsurları gözden geçirildiğinde bu iş için görevi sadece adressiz dağıtım yapmak olan, bu konuda yeterli eğitim ve tecrübeye sahip bir kadronun kendi sadık ve güvenilir çalışanlarınızdan bile verimli olacağı açıktır.

Ancak dağıtım, “Dağıtım Öncesi – Dağıtım – Dağıtım Sonrası” olarak 3’e ayrılan aşamalardan sadece birisidir.

Dağıtım öncesi çalışmalarda dağıtılacak olan emtianın geliştirilmesi, hedefe yönelik doğru mesajın hazırlanması kadar doğru ve etkili boyut ve adetin de saptanması konusunda konu uzmanlarının fikirleri işinizi kolaylaştıracak avantajlar sağlayacaktır.

Bu bilgiler sürekli güncellenen verilere olduğu kadar daha önceki dağıtım tecrübelerinden elde edilmiş çıkarımlara dayanacağından verimliliğinizi arttıracaktır.

Adressiz Dağıtım ve Gerilla Pazarlama
Gerilla Pazarlamanın temel hedefi olan en ucuz maliyet ve yerelleştirilmiş pazarlama etkinliklerini şehir, ilçe hatta mahalle boyutunda ayrıştırılabileceğiniz tanıtım imkânlarını çok ucuz maliyetlere dayanarak gerçekleştirebilme olanakları sunmaktadır.

Adressiz Dağıtım tecrübeleri bu işi yapan firmaları semtten semte oluşacak farklılaşmalara karşın her zaman hazır ve dağıtım öncesinde gerekli uyarı verecek, kendi önlemlerini alacak şekilde organize etmektedir.

Adressiz Dağıtım ve Coğrafi Pazarlama (Geo-marketing)
Adressiz dağıtım harita üzerinde başlar ve yürütülür. Tanıtım bölgelerinizin belirlenmesinden, dağıtım uygulamasının sonuç raporlarının işlenmesine kadar haritacılık ve coğrafi bilgiler ile kuşatılmış olduğundan bu maksada en uygun pazarlama çözümlerini bulabileceğiniz hazine değerinde sonuçlar üretir.

Adressiz Dağıtımın Etkili Kullanım Alanları
Temelde her çeşit tanıtım maksadında özelliklede perakende olarak tüketicilere/son kullanıcılara sunulan her hizmette çok etkilidir.

Yeni bir satış noktasının tanıtımı:
Yeni bir dükkân açmanız, zincirinize yeni bir halka katmanız, ilave bir satış noktası oluşturmanız o bölgede yaşayan insanların ürün ve hizmetlerinizle yakından ilgileneceği ve toplam satışlarınıza olumlu etki yapacağı beklentisi temeline dayanmaktadır.

Bu durumda satış noktanızın açıldığını o bölgedeki insanlar nasıl öğrenecek. Siz ya potansiyel müşterilerinizin yerinizi keşfetmenizi bekleyecek ya da müşteri potansiyelinizin yaşadığı bölgedeki her ev ve işyerine yapacağınız bir adressiz dağıtım ile fark edilmenizi kıyaslanamayacak derecede hızlandıracaksınız.

Özel bir kampanyanın duyurulması:
Belli bir süre veya stokla sınırladığınız kampanyanız satış faaliyetlerinizi geliştirmek için tasarlanmış bir pazarlama unsurudur. Ancak her iyi pazarlamacı pazarlama da bir tek yöntemin başlı başına başarıyı getirmeyeceğini bilir. Kimse kampanyanızdan haberdar olmazsa müşterileriniz ve satışlarınız nasıl olumlu gelişebilir?

Yine bu kampanyayı duyurmak için ürün ve hizmetlerinizi ulaştıramayacağınız yerlere de tanıtım yapmakta olan medya unsurları (ulusal gazete, radyo, tv yayınları vs.) yerine, tam müşterilerinizin olduğu yere bu bilgileri ulaştırmakta neden adressiz dağıtımın nimetlerinden istifade etmeyesiniz?

Medya tamamlama aracı olarak kullanım kolaylığı (Marka bilinirliği yaratma):
Sokaklarda reklâm panolarını, otobüs duraklarını reklâmlarınız ile doldurdunuz, hatta televizyon ve radyo reklâmları ile de ürün ve markanızın tanıtımını yapıyorsunuz. Bir de tüketicilerinizin evlerinin içine girecek malzeme ile de pekiştirmek nasıl olur? Özellikle de birkaç saniyede yapamayacağınız kadar çok açıklamayı ya da ürün çeşidini müşterilerinize sergilemek için kullanabileceğiniz bir mecra olarak adressiz dağıtım ucuz maliyetine karşılık reklâm atağınıza eşsiz bir tamamlama gücü sunacaktır.

Ürün ve/veya çeşit tanıtımı:
Çok farklı bir ürününüz var ve detaylı olarak özelliklerini potansiyel alıcı olarak gördüğünüz insanlara bunları bir bir anlatmak istiyorsunuz. Peki, onlar sizi dinlemeye ne kadar can atıyorlar? Posta kutularında bulacakları açıklayıcı bir metin onların sizi dinlemeye hazır oldukları bir anda ürününüzün bütün detayları ile öğrenme ve anlamalarına fırsat yaratacaktır.

Aynı alanı geniş ürün yelpazenizi incelemeleri için de kullanabilirsiniz. Ürünlerinizin tamamını dikkatle inceleyerek belki içlerinden sadece bir tanesini görmek için satış noktalarınızı ziyaret etmeye karar almalarını kolayca sağlayacaktır.

Yukarıda daha değinilmemiş pek çok kullanım alanı ve avantajı ile birlikte adressiz dağıtım, Avrupa, Amerika gibi tüketime dayalı ekonomilerin gelişmiş olduğu, vahşi pazarlama taktiklerinin sürekli geliştirilerek güçlendirildiği rekabetçi ortamlarda çok sık kullanılan bir yöntemdir. Elbette ki bütün bu avantajları ancak dağıtımın etkin ve kaliteli uygulanmasıyla mümkün olacaktır. Bu sebeple işbirliğine gideceğiniz yüklenici ortağınızı dikkatle seçmeli ve işlerin planladığınız gibi yürütüldüğünden de bizzat emin olmalısınız. Bunun için basit bir gözlem, dağıtım sırasında dağıtım bölgesine yapacağınız birkaç dakikalık bir ziyaret doğru ortağı seçtiğinizi ve/veya bir sonraki dağıtımda bir başka dağıtıcı firma ile işbirliğine gitmenize karar vermenizi kolaylaştıracaktır.

 
Toplam blog
: 4
: 3520
Kayıt tarihi
: 28.05.07
 
 

Sanatçı bir aileden gelip, satış sanatına yönelik iş hayatına geçmiş; iş icabı yaşadığı gezegeni epe..