Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '19

 
Kategori
Deneme
 

Bir Umut

            Bir umuttu benimkisi, yıllardır biriken, yığılan bir umut! Gelmeyen sevgiliye sitemlerini gönderen gözlerin yanaklarla buluşması ile büyüyen bir umut… Bazen şiir olup dillenen, bazen şarkı olup ünlenen, bazen notalarda yarım kalan/yorulan bir umut… Uykusuz  gecelerin derinliğinde, gelirsin diye açık bıraktığım ışığımın yorduğu gözlerimde üşüyen bir umut…

            “Umutsuz da yaşanmıyor” deyişin benle olalıdan beri içimde buz gibi kalan, sonrasında hiç gitmeyen/terk etmeyen bir umut… “Ben senin nazını seviyorum” deyişimin şiirlerde ölümsüzleşmesi, nazını bile özleyen gönlümde güzelliğinin yerleşmesi, benimle alay eden martıların yılmadan/yorulmadan peşim sıra koşması… Hepsi senli/sensiz bir umut…

            Gözlerimi her kapayışta; kolların açılı, koşarak bana gelirken saçlarının rüzgarla dans edişinin sırrını çözemiyordum. Saçların, rüzgar ve dans…Şiir gibi… “Duruyor mu uzun saçların” sorusuna cevap alamamanın acısı çöküyor içime… “Niye cevap vermiyorsun” diyorum, kayboluyorsun! Gideceğini bilsem sorar mıydım? Saçlarının ağaracağını bilsem yorar mıydım? Oysa gözlerimi hiç açmak istemiyorum; her açılışta gözlerim “Sen  kayboluyorsun!” Anlamıyorum; çözemiyorum, bilemiyorum… Sanki saklambaç oyunu devam ediyor! Oyunlarda kalmak istemiyorum! Hangi ağacın arkasında isen çık artık! “Sabah içime yağan çiğ tanem!” İçimde yeşermeni beklemek  beni hayata bağlıyor! Her sabah “Çiğ tanesi” olup bütün yeşilliklere hayat vermen bende kalan yeni bir umut… Şiirlerimden çık da gel! Heceler tek tek  isyan ediyor!

            Hatırlıyor musun? Hani o Pazar günü beni çokca bekletmiştin de ben sana hiç kızmamıştım/kızamamıştım. Şimdi de kızmak, darılmak istiyorum; olmuyor! Yine kaybederim diye çok korkuyorum! Umut işte… Sarıldığım, yorulunca ellerimi ısıttığım, üşüyünce dizlerinde kaldığım, ağlayınca omuzlarında kurulandığım, uykusuz gecelerde dertleştiğimiz; martı bakışlım, deniz gözlüm, çiğ tanem… Ne olursun umudum olmaya devam et! Şiirlerime ilham olmayı benden esirgeme! Şarkılar sensiz kalmasın…

            Yağmurlu bir pazar sabahı idi en son seni görüşüm. Yağmura bulanmış saçlarının kokusu içimde duruyor! Bir ürperti belirdi içimde.. Yine yağmur yağıyor, yine pazar sabahı, yine ‘bir umut’ olmaya gelir misin? Gelirsen bir isteğim olacak nazlı gözlerinden; hiç terk etmesiye kalır mısın?

            Kalır mısın?

 

10 Şubat 2019 10.38 Pazar/Salihli

 
Toplam blog
: 51
: 174
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Emekli öğretmen, şair, yazar ve gazeteci. Geniş bilgi için (www.gunduzaydin.com) ..