Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Bir yaşam muhasebesi..

Bir yaşam muhasebesi..
 

Bir yaşamın ölçülüp biçilemeyen kısmı, yani duygusal bölümleri hariç, ben size organik bölümünü
itiraf etmek istiyorum. 50 yıllık bir yaşamın bilançosu, merak etmez misiniz böyle bir elli yıl bittiğinde dolu dolu yaşadığınız, hayattan zevk aldığınız "Net" süre ne kadardır?

Ben nasıl olduğunu anlayamadan şu ana kadar 18.042 gün yaşamışım,

433.008 saat ediyor, dakika cinsinden yazarsak 25.980.480 dakika ya da 1.558.828.800 saniye ediyor...

Yaklaşık 26 milyon dakika, ne az aslında..

Bakalım neler yapmışım bu 26 milyon dakikada

"Neyi" hangi "birim" zamanda "kaç kez" yaptığımızı hesaplayarak herkes bulabilir bilançosunu

Mesela ben 12.000 ekmek yemişim şu ana kadar..

Hani derler ya, "senin daha bilmem kaç fırın ekmek yemen lazım" diye, eh işte ben onu yemişim kollayın kendinizi..))

6.000 yumurta tüketmişim şimdiye kadar

Anlamadım?

-"Kaçı rafadan, kaçı sahanda, kaçı sucuklu"

O kadar değil kardeşim, 6.000 yumurta işte..

Likit tablo çok daha göz kamaştırıcı..:)))

1, 000 litre süt,
1.000 litre meşrubat,
1.500 fincan kahve
7.000 bardak nescafe
36.000 bardak çay içmişim,
( Yani Ardeşen'in bir yıllık üretimini tek başıma tüketmişim ki bravo bana )
ve de 25.000 litre su tüketmişim

Bütün bu tüketimleri yaparken harcadığım süre 3 yıl 4 ay.

Yemek yeme işlemi sırasında hayatımdan giden süre yaklaşık 1 yıl 3 ay

Bu kadarla bitse iyi,

Yemekle bitmiyor birde dışarı çıkarması var...)))

Elli yıl içinde tuvalette geçirdiğim toplam süre 376 gün

Çok feci bir tablo hesaplamadan önce böyle olduğunu bilmezdim. Ömrümün 1 yıl 10 günü 2 yada 3 metrekare alan içinde hücre hapsinde geçmiş farkında olmadan. Yaşadım saydığımız sürelerden biridir, oysa farkında olmadan hayatımın resmen 1 yılı tuvalette hücre hapsinde ziyan olmuş.

Üst üste topladığımda bakıyorumda 50 yaşıma kadar gelebilmek için bunun 6 yılını beslenme işi ile harcamışım..

Ben az uyurum ama tavsiye edilen günlük sekiz saatlik uykuyu uyusaydım eğer

16, 5 yılı da uykuda ziyan etmiş olacaktım

Trafikte 1 yıl 4 ay

Çeşitli kuyruğa girme ve beklemelerde 6 ay

Şimdiye değin 145 bin km yol yürümüşüm mesela, dünyanın etrafını 3, 5 kez turlamışım yani

Zaman olarak nonstop gece gündüz olmak üzere 1403 gün süremi yürüyüşte harcamışım

Yani daha açıkçası hayatımın 3, 5 yılı yürürken tükenmiş..

Giyinme ve soyunma işleminde, 8 ay harcamışım

Demek çıplak dolaşsak 8 ay fazladan yaşamış olacağız :))

Emin olup olmadığım konusunda şüpheye düşmeyin, çünkü bu yaşıma kadar sadece ayakkabımı giyip çıkarma işlemini 45.000 kez yapmışım, 18.000 kez çorap giymiş, 18.000 kez çorap çıkarmışım sadece

Yaklaşık 4.000 kitap , 1.600 süreli yayınlardan (dergi vs.) ve binlerce gazete ile yüzlerce ders kitabı okumuşum

Nasıl sığmış bunca kitap?

Sanırım ömrümün 6 yılını nonstop okuyarak değerlendirmişim..:))

Günde üç kişinin hatırını sormuş olsam en az 55.000 kez "nasılsınız" demişim, bir o kadarda "iyiyim siz nasılsınız" lafını duymuşum..

Hiç kesmeseydim saçlarım 9, 5 mt, tırnaklarım ise 4, 5 metre olacakmış

130 milyon kez yutkunmuş, 286 milyon kez gözlerimi kırpmışım

Karşı cinse kaç kez kesik atmışımdır bilemem :)), sanırım "sıfır"
Bana kesik atan da olmamıştır, olmuşsa da görmemişimdir çünkü önüme bakarım..

623 milyon kez nefes almışım, 2 milyar 338 milyon kez kalbim çarpmış... Yorgun kalbimin geçenlerde neden teklediğini anladım..

En az 40.000 şenşakrak kahkaha atmış ve yaklaşık 100.000 kez gülümsemişimdir.

Fakat asıl kaç kez güldürebildiğim önemli ki, işte onu bilemeyeceğim..

Sahi biriktirmiş olsaydım eğer, kimbilir kaç litre ağlamışımdır!

En az 36 bin kez saçımı taramışım, yaklaşık 5.000 kez sakal traşı olmuşum

Yani ömrümün yaklaşık 4 ayı bu düşük profilli bakım işine gitmiş, ya bir de metroseksüel olsaydım, verilmiş sadakam varmış..:))

Sohbet için 1.500 gün yani 4 yıl gibi, internet başında 2 yıl ve TV başında 2 yıl harcamışım.

Para kazanma peşinde nonstop 7 yıl harcamışım, eğitimde geçen dolu dolu toplam 6 yılı unutmamak lazım
şimdi bunlara birde aslında çokta bilinçli geçmeyen ergenliğe kadar geçen 12 yılı da ekleyin.

Tablo çok feci dostlar

Hepsini toplayıp elli yılımdan çıkardığımda elli senenin sadece 2 yılında kendi istediklerimi yaparak yaşadığımı görüyorum.

Yaşım elli "İKİ" yıl yaşamışım

İşte ben onun için yakında kendimi dağa bayıra vurmaya başlıyacağım.

Yaşamaya karar verdim..

 
Toplam blog
: 63
: 4513
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Fotoğraf sanatı, çevre ve siyaset, özel uğraşlarımdır. Manifestom'da sadece iki madde vardır, bir..