Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '08

 
Kategori
Sosyoloji
 

Birbirimizde Saklıyız! "Elma Dersem Çık Kendim"

Birbirimizde Saklıyız! "Elma Dersem Çık Kendim"
 

Şşşşt! Beni gördüğünü kimseye deme emi! :)


“Beni çok şaşırttın”, “Bunu senden beklemezdim”,”hayal kırıklığına uğradım”,”Seni hiç tanıyamamışım” vs. vs. şaşkın olumsuz ifadelerimiz yada buna asimetrik şaşkınlık olarak heyecanı tetikleyen olumlu beklemezliklerimiz vardır yaşamaklığımızn sürekliliği içinde yer yer. Bize bunları yaşatan ve akabinde söyleten sebep; Kişiler midir? Yoksa kişiler bir araçtır da, kendimiz mi, söyletir şaşırtırız kendimizi? Biraz daha açalım konuyu dilerseniz; Eşimiz, dostumuz, arkadaşımız vs. Umulmadık bir tavırsal hareket yada sözlü eylem sergilediğinde, şaşkınlığımız ve akabinde gelen tepkimiz, doğal olarak bu “umulmadık” yada “ummamak” hali üzerine kurulur. Öyleyse , bu “ummamak” “beklememek” gibi ani şok hallerimiz kendimizden yansıyan bir durumdur. Karşı taraf kendi yaşamaklığının seyr-ü seferinde, bilerek yada bilmeyerek bir takım davranışlar ortaya koyarken, biz “beklemezlik” yada “ummazlık” adlı şoklar yaşamaktayız. “çok şaşırdım çooookkk” dışa fışkırmalı tepkimelerimizle bunu ortaya koymaktayız. Şimdi buradan hareketle; merkeze inmeye başlarsak ; şaşırtan muhatap, şaşıran biz. Yaşatan muhatap, yaşayan biz. Ortaya çıkaran muhatap, yorum yapan biz. Fünyeyi çeken muhatap (farkında veya değil), patlayan biz. Öyleyse buradan hareketle; ilgi cümle şu ki; “ Muhatabın sebepliğinde, aslında biz, kendi kendimize şaşırırız, yeni karşılaşmalar yaşarız kendi içimizde, kendimizi tanımaya yönelik şaşkınlık hallerimizdir bunlar. “ aynı haller ile tekrar karşılaştığımızda artık daha sakin ve eskiden tanışık olmanın vermiş olduğu bir dinginlikle karşılarız durumu.

Ki tüm bunlara mukabil Aslında diyormuşuz ki; “Beni çok şaşırttın” derken aslında “ Çok şaşıran bir benle tanıştım birden sayende”. “Bunu senden beklemezdim” derken aslında “ Beklemezlik halimi keşfettirdin bana”. “hayal kırıklığına uğrattın” derken aslında” ben ne güzel hayal kırıklığı hali yaşıyorum, aman Allah’ım metabolizmamdaki şu aksiyoner kırılganlığa bakar mısınız! hayalimin fay hattındaki kırılmanın kan basıncımdaki artışına ve buradan” acının yüreğimden beynime sızması” gibi, kırılganlığımın ruhumda yaptığı devinim ne enteresanmış”( tamam burada biraz abarttık :) ). Diyoruz aslında.

Yücel’in İç Sesi: - Eeee buraya kadar geldin Yücel, nasıl bağlayacaksın şimdi bloğu! Valla ben karışmam nasıl bağlıyorsan bağla!

Yücel’in Dış Sesi:- Karışmazsan karışma! Sanki bir faydan var, öle içerden içerden kendi kendine vesvese verip duruyon. Artis iç ses.

Şimdi bu bloğa nasıl bir sonuç yazmalı! Aslında sonuç yazmayayım ben arkadaşlar, ucunu açık bırakayım, zira bu bir hali tespit durumu olduğu için, durumun dışa fışkırımı herkes için farklı faklı olabilir. Bloğun tamamı zaten, hem başlangıç, hem gelişim hem de sonuç niteliğinde (sanırım).:) Diyerek bir kıvırma harekatı ile ben bloğu burada sonlandırayım. Kaçayım ardıma bakmadan .:)

Efendim hepiniz sağlıcakla ve dahi hayatınızın her aşamasında başarı ile kalınız. Sevgi ve saygılar.

 
Toplam blog
: 50
: 618
Kayıt tarihi
: 20.03.07
 
 

  Yıldız yüklü gecelerde Üşüyerek beklerim. Canım tellere takılır, Ellerimde yüreğim. ..