Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '07

 
Kategori
Doğal Tedaviler
 

Bitki çayım

Bitki çayım
 

Sağlığınıza düşkün müsünüz?

Yeterince kendinize dikkat ediyor musunuz?

Yaşam sizin için önemli mi?

Tabi canım ben seviyorum hayatı ve kendimi birde sağlığımı. Sormayın ne haldeyim. On beş gün önce grip aşısı oldum, nemelazım işi sağlama alayım dedim. Dedim de sevgili virüslerim beni çok seviyorlar ve de çok düşünceliler. Ramazanın son günü bana misafir oldular. İş mi şimdi bayram önü kim ilgilenir onlarla. Ama yok yok ağrı kesicilerle idare etmeye çalışıyorum. Bir elimde mendil bir elimde bitki çayları geziyorum evin içinde. Ama ne yalan söyleyeyim grip olsam da ateş olmadan geçirmeye çalışıyorum. Günlerce yatakta da yatmadım zaten yatamam da. Ya aşı olmasaydım belki de 40 derece ateşle 2-3 gün yatacaktım değil mi. Çok önemli olmadığını düşünüyorum dilerim çabuk iyileşirim. Bunu hızlandırmak içinde özel bitki çayımdan içiyorum 3 gündür. Faydasını görüyorum ama tabi ilaç gerekiyorsa da onun yerini tutamaz. Sevgili doktorlarımızın hakkını yememek lazım, benim için bitkisel tedavi yan tedavidir her zaman. Çünkü dozu hiç bir yerde yazmaz. Hastalığım geçmezse de bayram sonu doktora bir merhaba derim.


Gelelim bitkisel tedavime.

Ölçüler:

1) 300 ml su bardağı ölçüsü su

2) 1adet çam taze filizi diğer adıyla çam kozalağı açılmamış olacak.

3) 1-2 yaprak Okaliptus bitkisinin yaprağı.

4) 1-2 yaprak ıhlamur yaprağı

5) Bir dilim limon

6) 8-10 adet çörekotu

7) Yarım çay kaşığı toz zencefil

8) 1 tatlı kaşığı bal

Bal hariç hepsini cezvede 2 dakika kaynatıyoruz. Daha sonra süzgeçten süzerek bardağa sıcak olarak koyuyoruz içerisine bal ilave ediyoruz. Arzuya göre şeker de atabilirsiniz. Biraz ılıyınca afiyetle içiyoruz. Günde 2 sefer bundan içebilirsiniz. Her seferde yeniden hazırlamanız gerekiyor. Gerçi ben birer kez içtim faydasını da görmeye başladım. 4-5 gün devam ederseniz faydasını göreceğinize inanıyorum. Memnun kalmazsanız da derhal doktora lütfen.

Diyeceksiniz ki Okaliptus yaprağı her yerde bulunur mu? Akdeniz ve güney Ege de bu ağaçlardan oldukça fazla bulunmakta. Ben her gidişimde toplayıp kurutuyorum. Ayrıca aktarlarda da bulabilirsiniz. Önemli bir not: sakın ilaçtan vazgeçip sadece bitkiye yönelmeyin, yararları kadar zararları da tam olarak bilinmemekte çünkü. Sağlıcakla kalınız.

 
Toplam blog
: 82
: 1963
Kayıt tarihi
: 13.10.06
 
 

Müzik ve amatör fotoğrafçılıkla ilgileniyorum. Yazma isteği içimde vardı. Mutlaka bir gün düşünce..