Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '21

 
Kategori
Deneme
 

Bize Kaba Gelen İsimler

Eskiden kaba değildi.

Nereden anlıyoruz? İnsanlarımıza verilen ad ya da soy adlardan.

Mesela “Öküz” soyadı var mı bilmiyorum ki muhtemelen vardır Osmanlıda Öküz Mehmet Paşa hatırlıyorum. Bir paşanın adında yer alıyorsa…

Öküz o zaman sadece öküzdü. Bu günkü gibi bazıları tarafından argo anlamları yoktu. Peki bugün olduğu gibi o günlerde de öküzlük yapan yok muydu? Varmıştır mutlaka da başka şekilde ifade ediliyordu ihtimal ki.

O zaman belki insanlara eşek bile denmiyordu zira eşeğin aşağılayıcı bir anlamı yoktu.

İnsanlarımızın soyadlarına bakıldığında hakikaten rencide eden örnekler var.

Ben kendim de soyadını değiştirmiş biri olarak bu örneklerin eskiden tuhaf karşılanmadığını düşünüyorum.

Örneklerden mesela Donsuz soyadı. Don o zamanlar normal bir giysi olup utanılan ayıplanan bir şey değildi ve böyle bir giysisi olmamak belki komik biraz ayıp ama çok da rencide edici değildi.

İnsanlarımızın bilgi ve kültürleri arttıkça hinlikleri de arttı, bu ve benzeri ad ve soyadlarını argo tarzda kullanmaya başladılar.

Mesele bu.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..