Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '08

 
Kategori
Üniversiteler
 

Bizim üniversitelerimiz

Bizim üniversitelerimiz
 

Newton'un meşhur doğal felsefe (Fizik-Matematik) kitabı.


Bir bakanın yakın zamanda söylediği "100 tane üniversiteye ihtiyacımız var" sözüne takıldım. Evet Amerika veya Almanya ile mukayese ederseniz 100 hatta 200 üniversite daha kurulmalı. Ama ÜNİVERSİTE olmalı bunlar. Lise veya dershane kalitesinde kurumlar değil! İnsanların sürüler halinde gidip etiketlenmek için uğraştığı kurumlara üniversite denmez! 1980 sonrası yozlaşan gençliği daha fazla kalıba sokmak isteyen bir zihniyet ancak Türkiye'nin mevcut koşullarında "100 adet üniversite" ısmarlayabilir. Mevcut üniversitelerin kalitesinin artırılması dururken bu çaba niye? Açılacak lise dengi kurumlara kendi gibi düşünen rektörler atamak için midir merak ederim. Yoksa yurt dışına çıkması için burs vermediği doktora öğrencilerini mi kendisi seçmek ister hükümet? Bu düşüncenin demokrasilerde yeri var mıdır? Söylemeye dilim varmıyor...

Bakan: "100 kadar üniversiteye ihtiyacımız var" + Yök Başkanı: "Eğitim parasız olmaz" = "Üniversiteye ihtiyacımız var. Devletin buna gücü yok hadi bakalım özel sektör kolları sıva!"

Okulu olmayan köylere ilköğretim okulları, beldelere liseler yapılması gerekirken. Var olan yapıların güçlendirilmesi, öğretmenlerin ve öğretim üyelerinin koşullarının devlet eliyle iyileştirilmesi gerekirken yapılmak istenene bakın...
Kimse devletin kaynağı yok demesin lütfen. Kaynakları kullanamıyoruz veya çarçur ediyoruz kabulümdür. Ülkemizde geri dönüşüm kutularını ve rüzgar enerjisini kullansak (kanıtlanmış yolsuzlukların engellenmesine hiç girmiyorum) bile Türkiye'nin en az 10 yıllık eğitim bütçesini bir yılda çıkarabiliriz. Ülkenin nakit akışlarının yarıdan fazlası eğer kayıt dışı ise (ki bunu Maliye Bakanı söylüyor) elbette eğitimden kısmak için fırsat kollarsınız.

Eğitim ülkenin günübirlik bir meselesi değildir. Eğitim sadece günü ve bir bireyi değil toplumun istikbalini etkileyen en önemli unsurlardan biridir.
Bir rivayete göre Japonya yıkılmanın eşiğine geldiği bir dönemde elçilerini ülkenin haline çözüm bulmaları için dünyanın dört bir yanına gönderir. Çin'e giden elçi çözümü bulup getirir.Çin devlet adamı olan Kuan Tzu'nun şu şiiridir bulup getirdiği çözüm:

Bir yıl sonrası ise düşündüğün, ekin ek<ı>
Ağaç dik, on yıl sonrası ise tasarladığın
Ama düşünüyorsan yüz yıl ötesini, halkı eğit o zaman

Bir kez tohum ekersen, bir kez ürün alırsın
Bir kez ağaç dikersen, on kez ürün alırsın
Yüz kez, bin kez olur bu ürün eğitirsen toplumu


Türkiye'de eğitimin erkleri YÖK, MEB (dolayısıyla hükümet) ve Üniversiteler işbirliği ile aklın ve bilimin yol göstericiliğinde çalışırlarsa geleceğimiz için kaygılanmadan yaşama imkanımız olacaktır.


Herkese sevgi ve saygılarımla,

 
Toplam blog
: 2
: 509
Kayıt tarihi
: 26.08.06
 
 

1983 doğumluyum. 2006'da Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü'nden mezun..