Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '16

 
Kategori
Blog
 

Blog yorumlarına cevap yazılması gerekiyor mu?

Blog yorumlarına cevap yazılması gerekiyor mu?
 

Bloglarıma, tamamı milliyet blog yazarları olan değerli okurlarımdan her değerli yazarımız gibi naçizane ben de zaman zaman yorumlar alıyorum.

Bir kısmı yazılarımı destekler yönde olmakla birlikte önemlice bir kısmı da eleştirel başka pencerelerden görüşler dile getirmek amaçlı olabiliyor.

Pek çok yazar arkadaşımın, hatta belki tamamının yapılan yorumlara genellikle teşekkür babından ve bazen de blog içeriğine yapılan itirazlara karşı ilave açıklama mahiyetinde olmak üzere cevap yazdıklarını görüyorum.

Ben bloglarıma yapılan yorumlara cevap yazmıyorum.

Dile getirdiğim görüşlere itiraz amaçlı yapılmış yorumlara zaten kesinlikle cevap vermeyi uygun bulmuyorum.

Şöyle ki, blogumu yazarak görüşümü dile getirmiş oluyorum. Bir başka kişinin bir başka bakış açısıyla bu görüşe itiraz etmesi, katkı yapması, eksiğime ya da hatama dikkat çekmeye çalışması durumunda değerlendirmenin okurlara bırakılması gerektiği görüşünden hareket ediyorum.

Bloglarımda dile getirdiğim görüşlere destek ve beğeni mahiyetindeki yorumlara da “teşekkür” mahiyetinde cevap yazmıyorum. Bunun bir nezaketsizlik olabileceğini düşünmekle beraber, böyle hareket etmemdeki çekincem “yağcılık” görüntüsü verme endişemden kaynaklanıyor.

Malum, karşılıklı nezaket cümlelerine dahi “al gülüm ver gülüm-paslaşma” yaftası yapıştıranlar da oldukça fazla…

Cevap yazmak gerekir mi, gerekmez mi, hangisi doğru, hiç birinden emin olmamakla birlikte böyle davranıyorum.

Ama bir çeşit yorum var ki, cevap vermeden kesinlikle olmaz.

O da “saygısızlık, hakaret, …” içeren yorumlar.

Bunlara cevap vermeden geçmek olmaz.

Buna çok ihtiyaç duyduğum oldu mu?

Belki, birkaç kez…

Benim blog yorumlarına cevap verilip verilmemesine ilişkin düşüncelerim bunlar…  Bu vesileyle yazılarıma bugüne kadar yorum yazmış olan tüm değerli okurlarıma topluca teşekkürlerimi sunmaya da fırsat bulmuş oldum.

Sağlıkla…

 

Kenan IŞIK

 
Toplam blog
: 432
: 2964
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..