Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '11

 
Kategori
Aile
 

Boşanacağımızı öğrenen kızım tamamen içine kapandı

Boşanacağımızı öğrenen kızım tamamen içine kapandı

“Eşimle uzun süreden bu yana anlaşamıyoruz. Bundan bir hafta kadar önce yine tartışıyorduk. İkimiz de bu evliliğin yürümeyeceğine ve boşanmamız gerektiğine karar verdik.

11 yaşındaki kızım da odasında ders çalışıyordu. Bu konuşmalarımızı duymuş.

Ertesi sabah kahvaltıya gelmeyince ben odasına gittim. Benimle konuşmak istemedi.

Sadece, ‘Anneciğim boşanacak mısınız?’ diye sordu. Daha cevabımı beklemeden de ağlamaya başladı.

Ona bazı şeyleri anlatmaya çalıştım, ama başaramadım. Kahvaltı yapmadan okula gitti.

Okuldan geldiğinde de çantasındaki sandviçi yemediğini gördüm. Durumu babasına anlattım.

Akşam babası da konuşmaya çalıştı. Ancak o da başaramadı. Tamamen içine kapandı. Okuldan geldikten sonra, zorla bir iki lokma yemek yiyor ve odasına çekiliyor.

O gün çantasını düzeltirken kitabının arasında, üçümüzün bir resmini gördüm. İçim parçalandı. Bu duruma çok üzülüyorum. Ne yapmalıyım?”

Bu hanımefendiyle ve sonra da eşiyle ne yapabilecekleri konusunda uzun uzun konuştuk. Yukarıda anlatılanları da sizinle paylaşmak için izin aldım.

***

Peki bu durumda olan anne babalar ne yapmalı?

*Çocuğunuz varsa, boşanma kararı vermeden önce en az on defa düşünün. Çünkü annelik ve babalık fedakarlıktır.

Çocuklar için en büyük armağan anne ve babasıyla birlikte yaşamaktır.

*Boşanmaya karar vermeden mutlaka aile danışma merkezine başvurun.

*Ancak, artık evli kalmanız, çocukların mutluluklarını de olumsuz etkiliyorsa, bazen boşanma kararı vermekten başka çare kalmayabilir.

*Bu durumda da mutlaka bir uzmandan yardım alın. Çocuğunuza bu süreci ‘Nasıl açıklamanız gerektiğini,’ detayıyla öğrenin.

*Ayrıca uzmanla çocuğunuzu da görüştürün.

*Boşanma sürecinden çocuklarınızın en az etkilenmesi için elinizden gelen çabayı gösterin.

***

Anneler günü aslında her gündür

Ben annemi bundan 4 yıl önce kaybettim. Ancak onu özlüyorum. Tek tesellim ona sağlığında değer vermemdi.

Tüm annelerin anneler günü kutlu olsun.

Annenizi ve babanızı, sadece anneler veya babalar gününde değil, sık sık arayın. ‘Onların sizin için ne kadar değerli olduğunu ve onları çok sevdiğinizi,’ söyleyin. Bunu zamanında yapmayanların sonraki pişmanlıkları fayda vermiyor.

***

Değerli okurlarım yorumlarınızla yaptığınız katkılar için çok teşekkür ediyorum.

Mutlu ve sağlıklı kalın.

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..