Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '11

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Boşanma protokolü ve şaşırtan istekler

Boşanma protokolü ve şaşırtan istekler

Eşlerin anlaşmalı olarak boşanmaya karar vermeleri durumunda, aralarında yaptıkları anlaşmaya protokol deniyor.

Peki, protokolde neler yer alır?

*Çocukların velayetinin annede mi babada mı kalacağı,

*Velayetin kimde kalacağı belirlendikten sonra, diğer ebeveynin çocuklarla hangi gün ve saatlerde görüşeceği,

*Çocuk veya eş için ödenecek nafaka miktarı,

*Maddi ve manevi tazminat ödenecekse bunun miktarı ve ödeme şekli,

*Tarafların birbirlerinden tazminat talepleri olmayacaksa, tazminat taleplerinin olmadığına dair beyanları,

*Kadın, eşinin soyadını kullanmaya devam etmek istiyorsa diğer eşin muvafakati,

*“Edinilmiş mallara katılma rejimi,” ile ilgili olarak varılan bir anlaşma varsa bunun sonuçları…

Taraflar hazırlanan bu protokolü uygun görürlerse imzalarlar.

Açılan boşanma davasıyla birlikte protokol de mahkemeye sunulur.

Taraflarca imzalanan protokol, mahkeme tarafından da uygun görülürse boşanmayla birlikte onanır.

Zaman zaman, protokole konulması talebiyle şaşırtan istekler de geliyor.

İşte şaşırtan istekler:

*Boşandığım eşim sırlarımı saklasın. Açıklarsa tazminat ödesin.

*Çocuklarıyla telefonla görüşmek isterse, haftada bir defadan fazla aramasın. Konuşma süresi 15 dakikayı geçmesin.

*Boşandıktan sonra bizim eve 100 metreden fazla yaklaşmasın.

*Bir başkasıyla evlenmesin. Evlenirse tazminat ödesin.

*Köpeğimiz bende kalsın.

*Kedimiz bende kalsın.

*Çocuklara benim aleyhimde konuşmasın. Konuşursa tazminat ödesin.

*Çocuklar onda kaldığında abur cubur yedirmesin.

 *Benden boşandıktan sonra başka birisiyle evlenirse, verdiğim tazminatı ve evi iade etsin.

 *O benim her zaman eski eşim ve çocuklarımın annesidir. İtibarımı sarsacak davranışlara girmesin. Gittiği, geldiği yerlere ve giyimine dikkat etsin.

 *Eve erkek misafir davet etmesin.

 ***

 TEŞEKKÜR

 Değerli okurlarım, bugün bu köşede 40. Kez sizlerle buluşuyorum. Büyük bir özveriyle ve özenle çalışan, bu nedenle de her zaman takdir ettiğim, benim de sizlerle buluşmamı sağlayan milliyet.com. tr’nin değerli ekibine yürekten teşekkür ediyorum.

Yazılarımla ilgili çalışmalarım sırasında ne zaman arasam, bilgisi ve deneyimleriyle, bana yardımcı olan, İnteraktif Kanallar Yönetmeni Sayın Başak Hanım’a ayrıca çok teşekkür ediyorum.

Tüm milliyet.com.tr ekibine başarılarının devamını diliyor, saygılar sunuyorum.

Değerli okurlarım ilk günden bu yana gösterdiğiniz ilgiyle bu köşe sizlerin sayesinde büyük anlam kazandı.

Gönderdiğiniz yorumlar, yaptığımız çalışmalara hem değer katıyor hem dinamizm kazandırıyor. Size ne kadar teşekkür etsem, azdır. Sizlere mutluluklarla dolu harika bir yaşam diliyorum.

 Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..