Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '21

 
Kategori
Müzik
 

Bu daha başlangıç

2 hafta önce Edis'in 'Arıyorum' şarkısını yazdığım sürede Netflix'ten yeni bir haber geldi. 'Starlight' ismiyle yayınlanan bir belgeselle yeniden gündemde. Özellikle ülkemizde bu tarz belgesel çok sık rastlanmıyor. Haliyle tartışmalara ve polemiklere sahne oluyor. 140 Journos ortaklığıyla hazırlanan müzik belgeselinde sanatçının kariyer başlangıcı, zorlukları ve yeniden ayağa kalkış hikayesini baz alarak hazırlanmış bir yapıt.
 
Yukarıda da bahsettiğim gibi ülkemizde müzik belgeseli az rastlanır. Tabiki de eleştiri okları Edis'e doğru yöneldi ve yeni bir tartışmanın fitili ateşlendi. 'Neden Edis?' 'Ne gerek vardı?' gibi benzer yorumlar çok sık dönmeye başladı. Bence kişi sınırlamasının yapılmaması gerek. Akıl edilmiş, düşünülmüş, ince eleyip sık dokunmuş muhteşem bir iş. Neden baltalanmaya çalışılıyor pek anlamadım doğrusu.. Nedense bizim halkımız yeniliğe açık değil.. 
 
Ailesi, ekibi ve arkadaşlarının yer aldığı belgeselde de günlük yaşamından da kesitler yer almakta. Ayrıca son şarkısı 'Arıyorum'un oluşum sürecide yer almakta. Belgeselde bir sürpriz daha var. Sanatçının 2022'da yayınlaması planlanan ikinci albümünde yer alacak bir Emrah Karakuyu şarkısı daha var 'İzmir'.. İnce eleyip dokuduğu yeni albümünde bakalım bu sefer ki yolculuğu ne olacak?
 
 
 
 
Hedefe bir adım daha
 
Dünyaca ünlü DJ ve prodüktör Dillon Francis, bu hafta yayınladığı albümü 'Happy Machine'in çıkış şarkısı Real Love için güçlerini Aleyna Tilki ile birleştirdi. Francis’in geçtiğimiz haftalarda Beyond Wonderland festivali sahnesinde seyirci ile paylaştığı ve o geceden beri merak uyandırmıştı. Hatta Francis'in nabız yokladığı video sosyal medya hesabında mevcut. 
'Real Love'ın klibi bir kısmı Amerika’da bir kısmı ise Eskişehir Sivrihisar Havacılık Merkezi’nde, İkinci Dünya Savaşı’ndan kalma uçakların arasında 14 saatte çekilerek ortaya güzel bir iş sunmuş. Aleyna
 
Şubat ayında yayınladığı ilk global projesi 'Retrograde' eleştri okların hedefi olsa da, 'Real Love' daha derli toplu, vokalini tam anlamıyla yansıttığı güzel bir çalışma olduğunu düşünüyorum.
 Bundan sonra daha emin adımlarla atacağını ve tam anlamıyla bir nokta atışı çalışmalar yapması gerek. Bu arada duyumlarıma göre; Emrah Karaduman ve Aleyna Tilki yeniden yeni proje için bir araya gelmiş ve şarkının demo kaydının alındığını duydum. Umarım bir an evvel dinleme şansımız olur.
 
 
 
Neler dinledim?
 
- Aleyna Tilki - Real Love
- Bengü - Telaş (Akustik)
- Yonca Lodi - Tutuklu (Akustik)
- Bilal Sonses  Söz Verdim
- Dicle Olcay - Hele Bir Dokun Hele Bir Yan (Akustik)
- Emrah Karakuyu - Mania
- Feride Hilal Akın - Canımsın Sen (Akustik)
- Melike Şahin & Mert Demir - Pusulam Rüzgar
- Sertab Erener - Farzet (Deeperise Mix)
- Batuhan Kordel - Gitmeliyim
- Aynur Aydın - Sor Gel
- Melek Mosso - Hayatım Kaymış
- İlyas Yalçıntaş & Ezgi Kosa - Adım Adım
 
furkancanhazar@gmail.com
 
 
 
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..