Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Bu mudur hocam?

Bu mudur hocam?
 

Ülkemizdeki yaşayan insanların büyük bir kısmı gibi ben de günlük olarak elimden geldiğince memlekette ve dünyada neler olup bittiğini takip etmeye çalışıyorum imkanlarım ölçüsünde. Belki günlük gazetelerin bir çoğunu okuma fırsatım olmasada en azından okuyamadığım gazeteleri ve haber sitelerini internet'ten takip etmeye çalışıyorum.Bazen öyle haberler dikkatimi çekiyorki çıldırmamak elde değil. İnsan zaman zaman habercilik, gazetecilik Bumudur Hocam? demeden geçemiyor.

Bu gün bir haber dikkatimi çekti falanca parti milletvekili skandala imza attı diye başlık atılmış. Merak ettim bizim vekillerin hangisi bu gün ne yapmışta manşete çıkmış, gazeteye haber olmayı başarmış acaba diye? Bir de baktım yurt dışındaki bir gezide milletvekili büyükelçinin korumasını indirmiş yerine kendisi oturmuş sırf bakan ve büyükelçiye yakın olabilmek için! durun daha bitmedi buraya kadar haklı veya haksız düşünebilirsiniz. Haberin devamı çok daha ilginç. Sayın Büyükelçiyi koruması gereken ve büyükelçi gibi bu devletin memuru olan korumanın elbette bir görevi var o da büyükelçiyi korumak. Ammaa o otomobilin içerisinde bu devletin Bakanı var, milletvekili var ve tabii bulunduğu ülkede yurdumuzu temsil eden büyükelçi var. Haberin en ilginç cümlesine geliyorum. O gün büyükelçinin başına bir şey gelse sorumlusu kim olacaktı? diye sorulmuş. E be güzel kardeşim devletin Bakanı var, Milletin vekili var ve senin düşündüğün şeye bak?

Devletin Bakanı'nı hiçe sayacaksın, milletin vekilini hiç sayacaksın, sayın büyükelçinin başına bir şey gelirseeee??? diyeceksin. Habercilik mi dersiniz, gazetecilik mi dersiniz bence bu olmasa gerek. Bu kadar yüzeysel ve dar düşünmemek gerek. Elbette ne Bakan'ın ne milletvekilinin, ne büyükelçimizin başına bir şey gelmesine gönlü razı olmaz hiç bir insanın. Ama buna Skandal diye başlık atmak , haber diye yazmak bırakın haberciliği, bırakın gazeteciliği... söyleyecek söz bulamıyorum. Peki gerçek habercilik, gerçek gazetecilik BU MUDUR HOCAM?

 
Toplam blog
: 22
: 935
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

1966'da yine bir sonbaharda doğdum. Hala o sonbaharı yaşıyorum. Amacım yazar falan olmak değil sadec..