Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '08

 
Kategori
Siyaset
 

Bugün neden politika?

Bugün neden politika?
 

Ayn RAND 1905-1982


NEDEN POLİTİKA?

"Politika ile yalnız bir sebepten ilgilendim; politikayla ilgilenme ihtiyacı duymayacağım günlere ulaşmak için. Kendi ilgi ve amaçlarım için yaşamakta özgür bırakılabileceğim; devletin onları bozmak için müdahale etmeyeceği; hayatımın, emeğimin, geleceğimin devletin veya bir diktatörün kaprislerinin insafına bırakılmayacağından emin olacağım bir toplum yapısını sağlamlaştırmak istiyorum. Tavrım bugün de aynıdır. Sadece günümüzde bunların henüz erişilmemiş birer ideal olduğunu, başkalarının benim amaçlarım için mücadele etmesini bekleyemeyeceğimi ve her sorumlu vatandaş gibi amaçlarım uğruna elimden geleni yapmam gerektiğini biliyorum. Diğer bir deyişle, politikayla özgürlükleri pekiştirmek ve korumak için ilgileniyorum. Siyasi yönetimlerin en sevmediği şeylerin başında bireyin bağımsızlığı ve ben merkezli görüşleri ( egonun vizyonu) gelir. Egonuzu ve kişiliğinizi siyasi yönetimlere karşı koruyunuz."

AYN RAND 1905 Rusya-1982 ABD.

1926'da ABD'ye yerleşen roman ve senaryo yazarı. Görüşlerini genel geçerlik (objektivizm) üzerine yoğunlaştırmış dilbilimci bir filozof.

Ayn RAND genel geçerlilik düşüncelerini özellikle metafizik, bilginin içeriği, ahlak, siyaset ve estetik üzerine kurmuştur. Görüşlerini metafizik içerisinde genel geçer gerçeklik, bilginin içeriği bakımından sebep sonuç ilişkisi, ahlak içerisinde ise akla yatkınlık üzerinde yoğunlaştırmıştır. Siyasette ise serbest ekonomiyi ve kişilik haklarını savunmuştur. Düşüncelerini ''insan aklının toplumdaki varlığını'' incelediği, sanayicileri de eleştirdiği Atlas Silkindi adlı romanında açıklar. Onun görüşlerinin çok kısa bir özeti aşağıdaki sözlerinde gizlidir:

"Benim felsefem, özünde, hayattaki ahlaki amacı kendi mutluluğu olan, varlığının yegane amacı ve en yüce eseri olarak yaratıcı üretkenliğini gören kahramansı bir varlık, bir insan konseptidir."

Kaynak: wikipedia

 
Toplam blog
: 570
: 1034
Kayıt tarihi
: 14.09.08
 
 

1974'te H.Ü. Sosyoloji ve İdare Bölümü'nü yüksek lisans tezi ile bitirdim. 1976 yılında yapımcı y..