Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Büro çalışanlarında stres - I

Büro çalışanlarında stres - I
 

Stres, günümüzde birey ve kurumlar için oldukça önemli bir kavramdır. Stresli insanlar stresli kurumlar yaratır. Stresiyle başa çıkamayan birey ve kurumlar yok olmaya mahkumdurlar.

Gerilim düzeyi belirli bir çalışan için tahammül sınırlarını aşıyorsa, bu durum ister istemez iş başarımında ve kişisel sağlıkta sorunlara yol açacaktır. Tahammül sınırlarını aşan gerilimin bedeli er ya da geç ödenecektir.

Stres yalnızca bireyin yaşamını etkilemekle kalmaz; içinde bulunduğu kurumu da önemli ölçüde etkiler. Stres, bireyin ve örgütün verimliliği üzerinde olumlu ve olumsuz yönde bir etkiye sahiptir. Her birey ve örgüt, optimal stres düzeyine ihtiyaç duyar. Optimal düzeydeki stres bireyi ve örgütü daha yaratıcı, dinamik, verimli ve daha üretken yaparken; yüksek düzeyde stres bireyin ve örgütün verimini azaltır.

Stresin kurumsal sonuçları; performans düşüklüğü, işe devamsızlık, işe geç gelme, işgören devir hızının yükselmesi, örgüt aleyhine çalışma, yabancılaşma, dikkatsizlik, sorumsuzluk, iş kazaları ve sağlık sorunları nedeniyle kaybedilen iş gücünün artışı biçiminde ortaya çıkar.

Stresin bireyde görülen sonuçları ise; fiziksel boyut olarak kalp hastalıkları, migren, ülser; psikolojik ve davranışsal boyutta ise kaygı, depresyon, uykusuzluk, tükenmişlik, zararlı madde kullanımı, kaza eğilimi, yeme bozukluğu, duygusal patlamalar şeklinde ortaya çıkar.

 
Toplam blog
: 13
: 3213
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

Üniversite için gittiği Ankara'dan 17 yıl boyunca ayrılamadı. Büro Yönetimi ve Sekreterlik öğretm..