Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Bursalı Ozan Seyfi'den şiirli mektup var

Mektup deyip geçmeyin insanlar, arasında sevgi ve saygıyı, dostluğu devam ettiren, barışı, sevgiyi pekiştiren bu bağlamda devamlığını sağlayan mektuplardır.Bu insanların ruhunu okşayan, yüreklerini ısıtan aşk ve sevgi dolu mektuplardan bir başka yazımdan bahsedeceğim. Bir de asker mektupları vardır ki tadına doyum olmayan mektuplar. Söz yerinde ise pehh, pehh..Bugün bu yazımda Bursalı Ozan Seyfi’den söz etmek istiyorum.

Söylenen sözlere söyle bakalım

Gönül bahçesinde orman gizlidir

Karanlık geceye ışık yakalım

Gidilen her yolda mihman gizlidir.

Okyanus dibinde var olan mercan

Gizlenir içinde milyonlarca can

İnciyi var eden o güzel fincan

Hepsinin ardında umman gizlidir.

(………………………………….)

Kalpler bir olursa dillerde uyar

Dostun feryadını gerçek dost duyar

Nadan’a çekilmez inceden ayar

Seyfi der gönlümde Selman gizlidir..

Ozan Seyfi’nin asıl adı Seyrullah Vatansever’dir. Seyrullah Vatansever’i Kütahya, Simav, Salihli, Isparta, Bursa Tirilye, Yine Kütahya, Domaniç ve Aydın Nazilli’de yapılan şiir akşamlarında tanıma fırsatını buldum. Bir ara bizim Söke’ye de gelmişlerdi.( 6-7 Eylül 2005) Çoğu zaman bu şiir etkinliklerinde birlikte olduk.Cana yakın, sevecen, sözünü, sohbetini bilen gerçek anlamı ile bir Anadolu, delikanlısıdır.

Geçenlerde bana şiirli bir mektup yazmışlardır. (03.05.2007) tarihli özgeçmişi hakkında şu bilgileri veriyor: 16. Ocak 1955 Bursa doğumludur, İlkokulu Bursa’da bitirmiş, çeşitli nedenlerden dolayı orta okulu yarıda bırakmak zorunda kalmıştır.İlk okul çağındaki iken halk türküleriyle büyümüş, resim ve karikatür çalışmaları ile bir süre uğraş vermişse de bunları da yarıda bırakmak zorunda kalmıştır.

Uzun yıllar metal işlerinde çalışmış, vatani görevinden sonra evlenmiş, eşinin hastalığı sırasında zor günler yaşamıştır. 2000 yılında eşini kaybetmiş ve (kendi değimiyle)Nasrettin Hoca’nın dediği gibi asıl kıyamet o zaman kopmuştur.Eşini kaybettikten sonra daha da zor günler yaşamıştır.Geçte olsa başın sağ olsun diyorum; vefat eden muhterem eşine de Tanrı’dan rahmet diliyorum.Acılarını yürekten paylaşıyorum.Acılar paylaşıldıkça azalır.Ozan Seyfi halen Bursa / Orhangazi de ikamet ediyor. Bursa ve çevresinde yapılan sanat ve kültür etkinliklerine katılıyor. Mevlâna’dan, Hacı Bektaş-ı Veli’den ve Yunus Emre’den ilhamını alıp daha çok taşlamalı -hicivli şiirler yazarak sanat ve kültür dünyamızda yer alıyor.Anadolu’nun değişik kentlerinde yapılan şiir etkinliklerine katılıyor.Bursa Belediyesi’nin 21. Yerel Gündemi içinde sanatçı dostlarıyla uğraş veriyor.Sanatımıza, kültürümüze değer verenler arasında yer alıyor.

Ozan Seyfi bu değerli mektubunda selam ve kelamdan sonra bana ithafen bir şiir armağan etmişlerdir. Şiir beyitler halinde ölçülü, uyaklı ve 14 hece ölçüsüyle kaleme alınmıştır. Sevgili Ozan Seyfi’ye buradan teşekkürlerimi sunuyorum.Benim için yazdığı şiirden birkaç dizeyi sizinle de paylaşmak istiyorum:



Şair dostum Abdülkadir Güler’e
sevgilerimle.

Merhabalar güzel dost Abdülkadir Üstadım

İnan ki sizler ile geliyor ağız tadım

Nazilli’den bu yana iyisindir umarım

Sizin gibi dostlarla ben mutluluk duyarım.

Öyle aklıma geldin dedim bir şey yazayım

Dostların arasında biraz olsun azayım

Etkinlikler bizlere kapısını açıyor

Bursa gecelerinde tadımız çok kaçıyor

Üstadım bilirsiniz dilim sivridir biraz

Gerçek sanat dostuna asla etmem itiraz

Abi yanlış anlama, sözüm meclis dışına

Benim bu eleştirim sanma sakın boşuna

Onun, bunun eseri çalıpta aşırıyor

Bu Seyfi kardeşinin sabrını taşırıyor

Gerçek edebiyatı ben candan istiyorum

İnanın ki ondandır sizleri seviyorum

İsterim ki Söke’de aynı hata yapılmaz

Böylesi şarlatanlar etkinliğe çağrılmaz.

Sanmayın ki kendimi zirvede görmüyorum

Abdülkadir üstadım haddimi biliyorum.

Sizlere olan saygım asla tükenmez abi

Gerçek sanat dostuna değer verirsen tabi..

Bilmem ki ne diyeyim ben bunların adına

Benim güzel dostlarım ersinler muradına…

Güzelliği meth eder, yanlışı hicvederim

Bir etkinlik olursa seve seve giderim

Söke’de dostlarıma tek tek selam ederim

Biline ki onları ayrı ayrı severim

Dilerim ki Tanrı’dan kalmasın bir derdiniz

Aranıza alıp ta bana değer verdiniz

Mektubuma değil de satıra verdim m’ola

Abdülkadir Üstadım, hatam varsa af ola..

İşte ozan, işte sevginin, saygının böylesi, darısı dostlar başına.Şiirsel bir tatlı eleştiri..Kenarda, köşede “şairim, ozanım” diye öğünenlerin kulakları çınlasın.İnsan biraz da haddini bilmeli.Ozan Seyfi burada bir ince noktaya değiniyor, tabi anlayana..Fazla söze bilmem gerek var mı ?

Dedik ya, şiir kolay yazılmaz, kolay yazılan şiir ise şiir değildir..Sevgili kadim dostum, Ozan Seyfi’ye burada teşekkürlerimi, sevgilerimi sunuyor, eline, diline sağlık diyorum..Bana yazdığı şiir için değil, bir gerçeği hicvettiği için, daha doğrusu şiir konusunda bir eleştiride bunduğu için alkışlıyorum.

<ı>

<ı>

<ı>

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..