Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

22 Ekim '06

 
Kategori
Bayramlar
 

Buruk bir acı bayram

Buruk bir acı bayram
 

Yok bu buruk acı o bildiğiniz türk filmi ya da filmin şarkısı değil. Bu benim bayram gelince hissettiğim duygu.

Yurtdışında olmanın verdiği özlem bayramlarda ikiye, hatta üçe katlanıyor sanki. Düşünüyorum da, şimdi İzmir de olsaydım, herkesin yaşadığı alışveriş telaşını Kemeraltında ben de yaşasaydım, almayı unuttuklarım için bir koşu Hatay pazarına gitseydim, Hatay' a gitmişken eski mahalleme uğramadan olmaz, uğrayınca çocukluğumu, gençliğimi konuşmadan olmaz... Bütün bunları yapabilmeyi bırakın hayal etmek bile öyle güzel ki kelimeler yetmez anlatmaya.

Şimdi olan ne? Koca bir hiç. İzmir den binlerce kilometre uzakta hayaller kur dur..

Yarın bayram.. Sabah ben işe, çocuklar okula gidecek. Gelince yine biz bizeyiz. Allahtan anneanne ve dedemiz burada ellerini öpmek için gideceğiz. Komşular akrabalarında olur, ertesi gün yine iş ve okul var, zaten kaç kişi var ki bayramlaşacak, toplasak iki elin parmakları kadar bile tutmaz .

Sonra benim ufaklığa anlatmaya çalış bakalım anlayabilecek mi bayram ne? Neden yeni bayramlık kıyafetlerini annesi büyük bir sevinçle gözleri nemli, kendi çocukluğundan hikayelerle süsleyerek hazırlıyor. Neden sıkı sıkı tembih ediyor " büyüklerin elini öpmeyi, iyi bayramlar demeyi unutma sakın " diye. Minik Kaan her ağzını açıp " anneee bayramı ben neden tanımıyorum " dediğinde ne diyeceğini bulamayıp neden yeniden başlıyor anlatmaya çocukluğundaki bayramları..

Evet bayram geldi, ama her zaman ki gibi galiba bize uğramadan geçip gidecek. Biz yine televizyonun önünde memleketten bayramlaşma manzaralını yakalayıp, eski günleri anıp mutlu olmaya çalışacağız.

Siz hazır bayramı sevdiklerinizle ve kendi memleketinizde yaşıyorken tadını çıkartın. Ayrıcalık tanımadan bütün komşularınızla bayramlaşın, uzaktan bile olsa yapın bunu. Bir gün bunu yapmak isteyip de onları bıraktığınız yerde bulamayınca içiniz öyle acıyor ki anlatamam. 3-4 gün için unutun bütün sıkıntıları, sorunları, kavgaları, dargınlıkları ve tadına varın bayramın ve bayram sevincinin... Hepinizin bayramı kutlu olsun..

 
Toplam blog
: 124
: 1137
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..