Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

26 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Buyrun, size halis muhlis bir günlük...

Dun aksam anama gittim. Acile kaldirildigindan bu yana, haftada bir yerine iki gunde bir kaliyoruz anamda. Bir gece ben. Bir gece kucuk kardes. Ortanca; "Bende kalayim..." demis. Devamli kalir insallah...

Gece oniki gibi yataga gittim. Ama anamin gurultusunden uyumanin mumkunu yok!... Devamli tuvalete tasiniyor.

- Kabiz misin ana?

- Bilmemki...

Hemen doktorun verdigi ilaci olcegine doldurup verdim.

- Bu ne?

- Doktor verdi...

Rahatladi. Kafasina dikti.

- Hepsini bitir ana...

Midesi bulaniyor. Su getirdim. Iyi gelir, diye.

Gece bir, ayakta. Iki, ayakta. Sabaha karsi dort. Bagiriyor:

- Kemal!... Kemal!...

Kosturdum. Lambayi isaret ediyor...

- Kapat!...

Sabahin koru. Yine kaldirdi. Ana dilinde konusuyor. Turkcesine ne oldu?

- Cay yap bana!...

Yaptim. Oturduk ictik. Telefon caldi.

Bizim Hanim.

Ortanca oglan gece bizde kalmis. Sabah da arabayi alip gitmis. Kucuk oglan okula gidecek. Araba yok. Hanim benden ivedi yardim istiyor.

Ortanca oglanin bizde kalmasinda bir gariplik var! Evli, barkli adam. Hem de uc kopek sahibi!... Demek ki karisiyla kavgali...

Annemin sabahlara kadar uyumamasi yeni degil. Kafasini iki dakika yastiga koysa, korkunc bir ruya gorup uyaniyor. Uykusuzluk, korku, mide bulantisi, bas donmesi... Internette baktim. Hepsi; yuksek tansiyon ilaclarinin yan etkileri. Hastahanesini aradim. Hemsireye anlattim. Yarin getirin, dedi.

Kucuk kardesi aradim:

- Bu gece kim kaliyor?

- Agabey -ortanca kardes- ama belli olmaz!...

Belli olmazsa kendisi kalacak. Yarinda anami hastahaneye o goturur.

Bu arada bizim ortanca oglan aradi. Annesine demis ki;

- Trevor'u size getirsem? Alt katta misafir etseniz?

Trevor, kurt kopegi. Bizim oturdugumuz ev kiralik. Kira sozlesmesine koymuslar. Kopek bakamazsiniz.

Gizlice baksak?

Kocaman kopek!... Oglan olmadiginda nasil bas ederiz?...

- Oglum sen baska bir yer bulsan?

- Ne yani beni istemiyor musunuz?

Hanimin kulagina fisildadim:

- Aman karisiyla barissin!...

***

Umut aradi.

- Hayirdir?

- Iyiyim. Oylesine aradim.

- Isler nasil?

- Eh iste!...

Telefonu kapatinca hanima dondum. "Herifin bu ortamda isi var. Halinden memnun degil!... Anlayabilene ask olsun!..." Hanim tansiyonu dusurdu: "Alisir... Alisir..."

***

Yine telefon! Yagmur.

- Annemle gorusebilir miyim?

- Ne var yine? Otobusle gel. Arabamiz yok!...

- Biliyorum. Annemle gorussem?

Okullari ilkbahar tatiline giriyor. Arkadasinda bir-iki saat kalacakmis. Kim getirecek? Arkadasinin annesi getirirmis...

***

Kucuk birader tekrar aradi.

Yarin anami hatahaneye O goturecek.

Bu gece anamla kim kaliyor?

Henuz belli degilmis...

***

Gaye icerideki odayi supuruyor.

Bagirdi:

- Elli dolar verip su korolasi supurgeyi yenilesen?

***

Anami aradim.

Telefonu mesgul.

Bacisiyla gorusuyordur...



***

Dip Not : THK Yangın Uçağı alım kampanyası için tüm operatörlerden yangın yazıp 3919’a gönderin. Bedeli sadece 6 YTL’dir. Ülkemize katkısı ise yemyeşil ormanlardır.

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..