Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '18

 
Kategori
Eğitim
 

Çağdaş Eğitim Güneşi Ardahan'dan Doğdu

Çağdaş Eğitim Güneşi Ardahan'dan Doğdu
 

Ardahanlı öğrencilerin "Robotik Kodlama Atölyesi


Uluslararası PISA testi sonuçlarına göre, Türkiye'deki öğrenciler bilim, matematik ve okumada OECD ortalamasının altında kaldı.

Uluslararası eğitim değerlendirme testi , 72 ülke ve ekonomik bölgede 15 yaşındaki 540 bin öğrenci arasında yapıldı. Bu 72 ülke ve ekonomik bölgeden 35'ini Avrupa Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı'nın (OECD) ülkeleri oluşturuyor.
 
Türkiye 72 ülke arasında 50. sırada yer alırken, önceki testlere göre de performansı geriledi.
Dünya’nın en büyük robotik yarışması VEX Robotics Türkiye’deki ilk yarışmasını yaptı
 
Bu başarısızlıklar, eğitimde düştüğümüz durumu gösterirken Ardahan “Robotik Kodlama Atölyesi” öğrencilerinin 50 takımın yarıştığı müsabakada 300 puan alarak birinci olmaları, eğitimde bir umut ışığı oldu. Böyle projeler, öğrencilerin ufkunu, düş evrenlerini genişletecek, kendilerine olan özgüveni de artıracaktır.
 
Robotik Kodlama alanında Harbiye Lütfi Kırdar Kongre Salonu’nda 50 takım yarıştı. Müsabakada Ardahan 23 Şubat İlkokulu öğrencileri “ROBOTHAN” adını verdikleri projeleriyle Türkiye birincisi oldu. Robotik kodlamada birinciliğin yanı sıra girişimcilik alanında da birincilik ödülünü Ardahanlı çocuklar aldı.
 
AREV- Ardahan’da açtığı “Robotik Kodlama Atölyesi” öğrencileri, Ardahan’dan İstanbul’a gelerek Türkiye’nin sayılı okulları arasında olan onlarca özel okulların, kolejlerin yarıştığı arenada 300 puan alarak birinci oldular.
 
Vali Mehmet Emin Bilmez de projeyle ilgili "Kodla Üret Ardahan Projesi ile inşallah çocuklarımız hayallerini gerçekleştirmeye  çalışacaklar. Hayalleri daha da gelişecek. Hem günlük yaşantılarında karşılaştıkları sorunları giderecekler, beyin jimnastiği yapacaklar, çözüm arayacaklar. Bu da çocuklarımıza beyinsel anlamda daha da katkı sağlayacaktır. Bu atölyeyi ilimize kazandıran Ardahan Eğitim Vakfı'na teşekkür ediyoruz."dedi
 
Ardahan Eğitim Vakfı Başkanı İlter Avşar ise "Kodla Üret Ardahan Projesi'ni Ardahan’a kazandırdığımız için mutluyuz. Biliyoruz ki, 21'inci yüzyıl dijital çağ. Biz de çocuklarımıza robotik kodlamayı öğretip, kendi bilgisayarlarını, kendi oyuncaklarını nasıl yapacakları konusunda destek olmak için buradayız. Heyecanlıyız ve çok mutluyuz. 'Kodla Üret Ardahan Projesi' Türkiye genelinde yaklaşık 10 ilde bulunuyor. Ardahan da bu illerin arasında. Bizler de vakıf olarak böyle bir proje geliştirdik" diye konuştu.
 
Eğitim politikaları, bilimsel, çağdaş çizgiye çekilirse öğrencilerimizin başarısı da artacak, dünyadaki eğitim yarışmalarında beklediğimiz düzeye çıkacaklardır. Ne var ki sadece dindar toplum yetiştirmeye hedeflenmiş eğitim-öğretimde, öğrencilerimizin uluslararası yarışmalarda başarı göstermeleri zor gözüküyor.
 
Cumhurbaşkanı, dindar toplum yetiştireceğiz dememiş miydi? O zaman hedef bellidir; ülkede, imam hatip liseleri’ ni yaygınlaştırmak. Her mahalleye bir imam hatip lisesi açarak öğrenciler bu okullara yönlendiriyor. Çoğu veli de çocuğunu imam hatip’te okutmak istemiyor. .Örneğin, Ankara Bahçelievler’deki Alpaslan Ortaokulu, imam hatip lisesine dönüştürmek istendi. Veliler istemediği için durduruldu; ama önümüzdeki öğretim yılında dönüşeceği ortaya çıktı Bakanlık iki seçeneğiz var diyor. Birinci seçenekte 6 okul türünden 15 gösteriliyor. Bu okullardan birini kazanamayan öğrenci, B grubundan Anadolu, fen, sosyal bilimler, Anadolu imam hatip, meslek ve spor… liselerinden birine -evine en yakın boş kontenjan yere-yerleşmek zorunda bırakılıyor. Her mahalleye bir imam hatip lisesi açıldığından bu okullarda boş kontenjan daha çok oluyor.
 
Sonuç
21.Yüzyıl, robot çağı olacağı düşüncesindeyim. Dünyadaki araştırmalar bu doğrultuda. Ülkemizin seçkin üniversitelerinden Koç Üniversitesi bünyesindeki Robotik ve Mekatronik Laboratuarı (RML) insanlar ve makineler arasındaki dokunsal etkileşimler üzerine çalışmaktadır. Bu araştırma çalışmaları insanlar ve makineler arasındaki çok modlu duyusal etkileşimlerin incelenmesi üzerine yoğunlaşmıştır. Biz özellikle gerçek sanal ve uzaktan kumandalı insanlardaki dokunma hissi ve manikalara dokunma hissinin kazandırılmasıyla ilgileniyoruz.(Prof. Çağatay Başdoğan, Dokunma Hissi,Koç Üniversitesi Araştırma Dergisi,Haziran 2009)
 
AREV- Ardahan’da açtığı “Robotik Kodlama Atölyesi”nin yurt düzeyinde yaygınlaşmasının, üretici, yapıcı, yaratıcı kuşakların yetişmesine katkısı olacağı düşüncesindeyim.
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 391
: 2555
Kayıt tarihi
: 04.12.12
 
 

Hüseyin BAŞDOĞAN, 1942'de Malatya- Arapgir'de doğdu.Arapgir Ortaokulunu, Diyarbakır Öğretmen Okul..