Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '21

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Cahilse Uyumlu Okumuşsa Farklı

Evlilikte eşlerin karakter uyumundan bahsediyoruz.

Hani eşler birbirine uygun, değilse uyumlu olmalı deniyor ya.

Kişi eğitimli değilse evleneceği kimse kendisine uygun yani aynı kafada, olmadı uyumlu olacak; aksi halde her gün kavga.

Çünkü eğitimsiz kimseler için kendisine uymayan her şey kötüdür; “Kafama uygun birini bulamadım” der durur.

Ya da uyumlu olacak; fedakârlık yapacak, alttan alacak…

Okumuş insan için evleneceği kimsenin kendi gibi olması gerekmez; hatta mümkünse hiç benzemesin.

Eşin farklı yapıda olması şanstır, niye benim kafamda olsun; ben varım zaten ikinci bene ne gerek var.

Kırk yıllık evli ben hiç benimle ilgisi en küçük bir benzerliği olmayan eşimle farklı düşüncede olması nedeniyle hiçbir sorun yaşamıyorum. Hatta renkli bir hayatım var; atıyorum ben Maldivlere gidelim diyorum O, olmaz Alaska’ya gideceğiz diyor, ikisine de gidiyoruz.

Aynı kafada eş arayanlar basit insanlardır.

Ben tarhana seviyorum sen de sev. O da ezogelin sevsin ezogeline de bakalım; bir değil iki kişinin hayatını yaşayalım.

Eğitimli biri değilsen evleneceğin kimse sana uygun(senin kafanda) ya da uyumlu olacak; eğitimli biriysen mümkün olduğu kadar sana benzemeyen birini bul. Tabii ki tercihlerine de saygı duyan biri olsun.

Sorun farklı olmak değil insan olamamak.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..