Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

10 Ocak '14

 
Kategori
Güncel
 

Caiz mi değil mi?

CAİZ Mİ?
Bugün Cuma günü, umarım hayırlara vesile olur…
Dedim ki biraz dini konulardaki programları izleyeyim ve açtım “yandaş” bir TV nu,
Peygamberle yaşamış gibi anlatan bir adam var karşımda;
“Nihat Hatipoğlu”
Üstelik profesör doktor ünvanlı,
Canlı yayın…
***
İzleyicilerin de katıldığı bir program, çok güzel açıklamalar da var, insan huzur duyuyor.
Tam “huş” olmuşken bir canlı telefon bağlantısı;
“Hocam, sol elle yemek yemek caiz midir?” diye bir soru var Bursa’dan…
Cevap; sağ elle yenilse iyi olur…
Konya’dan bir bayan arıyor “selamünaleyküm” diyerek
“Kocamdan mahkeme kararıyla ayrıldım ama kocam bana “mehrimi” vermiyor…”
Diye bir soru soruyor…
Dinimizi iyi bildiğimi düşünüyorum ama “mehir” nedir hiç aklıma gelmedi. Hemen açtım Arapça terimler sözlüğümü; Mehir,
“Erkeğin evlenirken kadına vermeyi taahhüt ettiği mal mülk altın, süs eşyaları ve menfaatleridir” diyor…
Cevap;
Nasıl vermezmiş, avukatınıza söyleyin peygamberimiz buyuruyorlar ki “ boşadığınız kadının hakkını verin” diyor hatta emrediyor…
***
Ben her şeyimi sağ ellerimle yaparım sol elimle yapamıyor muyum, hayır yapıyorum ama çocukluğumuzdan kalan “tembellik” nedeniyle sol elimi kullanmaktan imtina ediyorum. Ancak her işinde sol elini kullanan ve halk arasında “solak” diye adlandırılan kişiler de var.
Tıpkı sağ elini kullananlar gibi onlar da genelde sağ ellerini kullanmayı istemezler…
Şimdi o soruyu soracak kadar cahil olanla mı kızayım Profesör lakaplı adamın caizdir ya da değildir demeden “sağ elle” yense iyi olur gibi tuhaf bir cevap vermesine mi?
Kocam “mehrimi” vermiyor diyen kadına beyefendinin “nasıl vermez, peygamberimizin emridir” bunu avukatınıza söyleyin, demesi…
Adının önünde profesör yazan birinin boşanma mahkemelerinin eşlerin boşanmasına karar verirken kadına kocasından ne istediğini ve talebine göre de hukuk açısından kadının ve çocuklarının lehine karar verdiğini,
Mahkemelerin “dini” temennilere göre karar vermediğini bilmiyor…
Olmalı ki “avukatınıza söyleyin dinimiz böyle emrediyor verecek” diyebiliyor…
***
Ve bir kadın; “ sayın hocam ben üç aylık yani yeni evli bir kızım, eşimin babası (kayınpederim” beni üç kere dudaklarımdan öpmek istedi, ben izin vermedim ve kızdım, sen benim kızımsın, böyle şeylerin günahı ayıbı olmaz, dedi
Doğru mu hocam?
Cevap; öyle manyaklık olur mu, bir babanın kızını dudağından öptüğüne hiç “şahit” olmadım!
Kocana söyledin mi? Diye soruyor Hatiboğlu
Kadın hayır deyince, söyle diyor kadına ama kadın “söyleyemiyorum çünkü kocamın beni boşamasından korkuyorum” diyor…
????
***
Neyse “yorumu” ve değerlendirmeleri sizlere bırakıyorum…
Sadece korkum şudur ki
Ülkeyi baştan başa kokutan “rüşvet ve yolsuzlukların” müsebbiplerine sol elle mi aldın verdin yoksa sağ elli mi diye sorulmasıdır.
Çünkü sağ elle caiz sol elle caiz değilmiş…

Hayırlı CUMALAR ve iyi bir hafta sonu dileklerimle en derin saygı ve sevgiler efendim…

Erdoğan ÖZGENÇ 

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..