Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '14

 
Kategori
Şiir
 

Can desin

Can desin
 

ÇILDIR A GİRİŞ


Açılır gonca, güller bahar olur, yaz şimdi,

Şeyda bülbül, gülistana can desin.

Koy sözünle başkaları dövünsün,

Kalsın öyle bir nişane,  can desin.

 

Kerem gezdi, bu dünya da Aslı’sını

Aramadı nasibinin aslını

En sonunda buldu, güzellerin aslını

Âşık odur ki yana, yana can desin.

 

Ezberimdir, can eyledim in ay a,

Her hoş günüm beraberdir bin ay a,

Vatan için ben kurbanım, her ay’a

Duyanlarda bu kurbana can desin.

 

Abdal  gönlüm, deryalarda yüz  bari

Gel yarama gül basan, gül yüzüme gül bari

Aradığım canan geldi, yüz beri,

Âşık olan, bu canana can desin.

 

Tabib, şimdi aç yaramı, yar, sarı,

Gece gündüz sızıladı yar sarı,

Gül rengimi eylemişti yar sarı,

Döndürmüştü o zafer e, can desin.

 

Türkiye’m den, ben uzağa düşmüşüm,

Ben terlanam, yalnızlığa düşmüşüm,

Kanat çalsam her budağa düşmüşüm,

Terlan gönlüm hoş mekâna can desin.

 

Ana sütü gibi helâlımdır, şirindi,

Ben emseydim kana, kana şirindi,

Yaylalarda, karlı dağlar şirindi,

Genç, kalsın ki, mehribana can desin.

 

19.11.2013.Ali Karagöz

 
Toplam blog
: 137
: 91
Kayıt tarihi
: 06.10.11
 
 

Ali Karagöz Ankara Gazi Üniversitesi Fransızca Bölümü mezunu. Beylikdüzün de ,Bey -koop Ali çebi ..