Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Çaresizseniz, çare sizsiniz !..

Çaresizseniz, çare sizsiniz !..
 

Çaresiz miyiz gerçekten !


Sıkıntılıyız bu günlerde… Malum !.. Herkesin ağzında aynı sakız.. Çiğneye çiğneye bitiremedik. Adı ekonomik kriz !. Evet doğru olabilir, yanlış da demiyorum. Zor bir durum gerçekten. Çalışan için, çalışmayan için. İş veren için, ev ve aile geçindiren için. Hepimizin derdi ortak aslında.. Bu gibi durumlarda insan umarsızlaşıyor.. Bitkisel hayattaymış gibi dolaşıyor insanlar.. Görüyorum.. Duyuyorum.. Okuyorum.. Durum kontrol altına alınmaz ise, psikologlara çok iş düşecek belli..

Böyle durumlarda, bir sorun başka bir sorunu, çözülmeyen bir problem başka bir problemi tetikler.. Çare ? Çare yoktur. Bulunamaz belki de !: Belki de doğru olabilecek çareyi, aramaktan acizizdir. Belki de, benim için çare olan şey, sizin için boş bir kavanozdur. Belki de sorunların, nedensellindedir cevap. Çare de oralarda gizlidir. Belki de gerçekten çare diye bir kelime yazılmamıştır lügatlere… Öyle gibi gelir belki de biz insanlara..

Nietzsche’nin güzel bir deyişi var, çok severim. Duymuşsunuzdur belki sizde.. Derki : “ya çare sizsiniz, yada çaresizsiniz !..” Ne kadar anlamlı !.. Çaresiz kaldığımız durumlarda çareyi kendimizde aramamız gerektiğini üstüne basa basa söylüyor. Şifreli falan da değil. Sonra diyor ki Nietzsche <ı>“her şey sen de başlar, sende biter “. Öyle değil midir ya<ı> ! Yaşamda her şey insanla başlar, insanla biter.

Bakın insanlık tarihine !.. Hemen her şey insanla başlamış, insan eliyle yine son bulmuş bir çok şey. Mesela, hastalık zamanlarımız. Biz aslında izin vermişizdir öyle olmasına.. Yani, iyi bakmamışızdır kendimize, iyi beslenmemişizdir. Vücudumuza zararlı olabilecek maddeleri içmişiz yada yemişizdir. Uyuşturmuşuzdur beynimizi, yormuşuzdur bünyemizi ve üzmüşüzdür kalbimizi.. İnsanlar beni neden sevmiyor diye kendi kendimize sorduğumuz olmuştur belki. Ama hiç sormamışızdır kendimize, ben kimi yada neyi ne kadar seviyorum yada seviyorum mu diye !. Filazof buna da bir deyiş patlatmış. Diyor ki, “kim sever seni, sen kendini sevmezsen ?”

Yaşamımızdaki tüm olumsuzluklara karşı direnebilmemiz için, aslında reçete yine insanın yine kendisine. Yazının başında değindiğim ekonomik kriz mi ? O bu yazının konusu değil. Ama inanın bunun da çaresi yine insanda.. Tüm dünyanın bu hale gelmesinin sebebi yine insanın kendisi. Düzeltmek, düzlüğe çıkmak da, yine insanın elinde.. Ama nasıl diyorsanız, eğer buna benin bir reçetem yok. Dedik ya, reçete insanın kendisinde.. Bana göre uygun olan, size göre olmayabilir. Bana çare olan, sizin için çözüm olmayabilir. Siz kendi reçetenize bakın.. Umarım çareyi yakalayacaksınız.. Zamanın kıymetini bileceksiniz, bilmelisiniz.Ama hayatı sevmekle başlayabilirsiniz mesela.. Mesela kendinizi önce sevmekle…

Yazıyı yine Nietzsche’nin güzel sözleri ile bitireyim..

….
<ı>Dedim ki, söz ver kendine,
<ı>Denizleri seviyorsan, dalgaları da seveceksin,
<ı>Sevilmek istiyorsan, önce sevmeyi bileceksin,
<ı>Uçmayı biliyorsan, düşmeyi de bileceksin,
<ı>Korkarak yaşıyorsan,
<ı>yalnızca hayatı seyredeceksin..
<ı>Öyle hayat yaşadım ki,
<ı>son yolculukları erken tanıdım.
<ı>Öyle değerliymiş ki zaman,
<ı>Hep acele etmem bundan..
<ı>Anladım..

 
Toplam blog
: 671
: 2572
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Anadan doğma bir İzmirliyim ve bu şehirli olmaktan gurur duyuyorum.. Hem bu şehirde doğmuş, hem b..