Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
 

Cavit Binbaşıoğlu

“ Siz Cumhuriyet çocuğusunuz ”

“ Adım Cavit Binbaşıoğlu. Bu okulun meslek dersleri öğretmeniyim. Bu yıl, Genel Öğretim Bilgisi dersini beraber öğreneceğiz.” Bu sözlerin sahibi, görevine devam etmekte henüz. Gazi Eğitim Fakültesi’nde öğretim elemanı olan, eğitimle ilgili kitapları bulunan ve basında eğitimle ilgili yazılar yazan, yani yüksekokul öğretmeni ve yazar olduğu için, biyolojik yaşamın noktalanması halinde TRT’nin de değineceği kişi. O halde, O’ndan bahsetmek için, dünyasını değiştirmesini beklemeye gerek var mı?

Adını daha Öğretmen Okulundayken duyduğumuz, kitaplarını okuduğumuz, öğretmenlerimizin öğretmeni, gözlerimizde oldukça büyüttüğümüz kişi, diğer insanlardan pek farklı görünmüyordu. Belki de bunun için, “Çocuklar, gözünüzde hiç kimseyi büyütmeyin!” demişti.

Diğer öğretmenler yararlanacağımız kaynakları yazdırırken O; “Geçen gün kitapçıda bir öğretmen arkadaşımız Hayat Bilgisi kitabı sordu. Çocuklar, Hayat Bilgisi’nin kitabı olmaz; Hayat bilgisi, hayatın kendisidir, çevrenize bakın!”demişti. Böylece bize, “bakma”nın önemini vurgulamıştı, beylik sözler söyleme yerine.

Eğitimle ilgili her türlü görüşü sabırla dinler; derslerde, sınavlarda, sayılarla anlatılan değerleri bir ölçüt olarak kullanmazdı. “Öğrenmenin oluşabilmesi için, heyecansal ortamın ortadan kaldırılması, öğrencilerin kendilerini rahat hissedebilmesi gereklidir” der ve dediklerini yapardı. Belki de bu yüzden, en iyi şekilde O’nun verdiği dersleri öğrendik.

Çalışmaların sonucunda, muhakkak bir ürünün ortaya konulmasını istemesinden ötürü; bol bol ödev verir, incelemekten ve üzerinde konuşmaktan, övgüye değer bulduklarını sergilemekten kaçmazdı.

Yabancı Dil öğrenmemizi ve konferanslara gitmemizi sık sık yineler, bizi buralarda gördükçe mutlu olurdu. Birlikte olduğumuz, özellikle M. Rauf İnan ile Prof. Dr. G. Günce’nin konferansları buna örnek olarak gösterilebilir.

Dil Bilgisini; dilci geçinenlerden daha iyi bilen, yeri geldikçe Dil Bilgisi de anlatan, somut örnekler veren, alanı dışında da yetkin, sayılı eğitimcilerden biri.

Yapılan en sert eleştiriler karşısında bile, ”Ben eleştirilmeyi severim, teşekkür ederim” diyebilen bir kişi.

Ve öğrencilerine “çocuğum” diye seslenen baba yarısı…

İlkokul Öğretmenliği, Gezici Başöğretmenlik, İlköğretim Müfettişliği, Öğretmen Okulu Öğretmenliği ve arkasından Üniversite Öğretmenliği: Zirveye nasıl tırmanılması gerektiğini gösteren bir eğitim eri.

O bilgeliğin zevkini öğrencilerine tattırmaya çalışan bir insandır.

“Güle güle Cumhuriyet Öğretmeni.”

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..