Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '20

 
Kategori
İnançlar
 

Cennet Beklentisi

Filyos'lu Facebook arkadaşım Şafak Çamlı bir paylaşımında bir aileye yaptığı yardımı anlatıyordu. Aile yakacak için büyük ebatlarda odunlar almış, parçalayamamışlar. Şafak Çamlı bunları görmüş, evinde bulunduğu ağaç kesmemotoruna benzin koymuş ve ailenin odunlarını kesmiş. Ben de 'insana hizmet etmek ibadettir,sevaptırdiyeyorum yapmıştım. Yorumuma verdiği verdiği cevapta 'ben cennet beklentisi içinde değilim' diye yazmış. Bu yorum beni çok etkiledi.

Şafak Çamlı'nın inancını sorgulayamayız tabi ancak ateist olduğunu varsayalım. Bu durumda zaten yorum yapmaya gerek bulunmamaktadır.

İnançlı olduğunu varsayalım. Bu durum çok şey ifade etmektedir. Benim çevremde de dinde aşırıya kaçan insanlar bulunmaktadır.Örtünmede baştan aşağı sıkı giyinme, ekonomik durumu iyi olmadığı halde hacca gitme gibi.Bir insana yardım etmeyi cennet beklentisi olmadan yapan insan güzel insandır.İnsanlıklı insandır.

Geçmiş zamanlarda hatta günümüzde orta ve lise dengi okul mezunları dini sohbetler yapan gruplara katılıp dini bilgiler olmaktadır. Genellikle bu gruplar tarikat grupları olmaktadır. Benim yeğenim de böyle bir gruba katılmış,çay ocaklarında sohbetlere gitmiş.Yeğenim EML mezunu ve makinist olarak çalışıyor. Nurcuların grubuymuş. Facebook'tan arkadaşımdı. Bir yorumunda bana, sen de gel, ebedi saadet var dedi. Yani nurcu ol demek istedi. Bu yeğenim namazında niyazında, dini vecibelerini yerine getiriyor, helal bir kazancı var. Nurcu olunca fazladan ne verilir bir müslümana bilemem.Yani tarikata katılmasına gerek yoktu. Böyle bilgisi zayıf gençleri cennet vaadleriyle kandırıyorlar, risalelerle sohbet ediyorlar. Risaleler Osmanlıca Farsça .Okuyamaz, daha iyi bilen birisinden kulaktan dolma bilgilerle beyinleri doluyor. Yine bir yorumumda, Said Nursi ' bu ayet benden bahsediyor' demiş. Okumuştum bir yerde. Hayır, yalan diye itiraz etti yorumuyla. Hayret ettim. İyi öğrenmiş Said Nursi'yi.

Cennet beklentisiyle ibadet karşılıklı ibadettir. Önemli olan şükür için cennet beklemeden yapılan ibadettir. Zaten hakkınız verilir nasıl olsa.

Şafak Çamlı harika bir söz söyledi:'Ben cennet beklentisi içinde değilim.'

15.06.2020

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..