Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '20

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Çermik kitap fuarı

Çermik’te bahar kitaplarla çoktan gelmiş!
 
Prof. Dr. Hamdi Temel
 
www.hamditemel.com.tr
 
 
 
10- 14 Mart 2020 tarihleri arasında düzenlenen 2. Çermik Fuarına katılmam istendiğinde büyük bir keyif ile  “Tabi ki memnuniyetle katılırım” demiştim.
 
İyi ki de katılmışım. 
 
İki yıldır düzenlenen kitap fuarının düzenlenmesinde büyük rol oynayan Çermik ilçesinin genç, dinamik ve başarılı kaymakamı ve aynı zamanda hemşerim olan Nazlı Demir ile tanıştım ve bu kitap fuarının Çermik ilçesi için ne kadar önemli olduğunu gördüm. İlçenin belediye başkanı Şehmuz Karamehmetoğlu ile de iyi bir uyum yakalanmış olduğunu gördüm ve belediyenin seneye çok daha aktif bir rol üstleneceğini başkan heyecan ile ikili diyaloğumuz arasında söyledi. Tebriklerimi dile getiriyorum.
 
Aslında Çermik ilçesine giderken ikilemde idim. Korona Virüsümü yoksa Çermik Fuarımı diye düşünmedim desem yalan olur.
 
Fakat fuar alanındaki öğrenciler ve halkın yoğunluklarını ve ilgilerini görünce “İyi ki geldim” dedim.
 
Konferansıma kaymakam ve belediye başkanının da katılması fuara ve konferanslara ne kadar çok önem verdiklerinin işareti idi. Soru cevaplı bir şekilde konferansımın tamamlanması “Çevre Bilinci” eğitiminin amacına ulaşmasının bir işareti idi. Kaymakamın ve belediye başkanının konferansta görüşlerini sunmaları ise ayrı bir renk kattı.
 
Öğrencilerimizin ve halkımızın unuttuğu kitaplarımız ile barıştırma vakti geldi de geçti bile. Bu fuar ile baharın Çermik ilçesine çoktan geldiğinin bir işareti idi sanki. İçimizi ısıttı.
 
Hepimiz biliyoruz ki cahilliğin en büyük nedeni okumamamızdandır. Özellikle de lise ve üniversite öğrencilerimize kitap okuma kültürünü alıştırmalıyız. İlköğretim öğrencilerinin kitap fuarında daha bir istekli gördüm.
 
  Bu tip etkinliklerde kitap okuma alışkanlıklarının artmasına neden olabiliyor. 30 farklı yazarın öğrenciler ile tanışması, konferanslar ve söyleşiler yapmaları eminim öğrenciler üzerinde büyük tesir oluşturmuştur.
 
Çocuklarımızın yetişmesinde en büyük rol oynayan anne ve babalarında okuması çok önemlidir. “Çocuklarımıza kitap okuyun diyoruz” ama ebeveynler olarak onlara güzel örnekler olamıyoruz. Okumadığımız zaman da çocukların gerisinde kalınca çocukların gözünde cahil birer anne babalar olabiliyor ve ne yazık ki söylemlerimiz etki etmiyor. Önce bizler okuyup örnek olmalıyız.
 
Çoğu zaman ailelerin “Çocuklarımız bizleri dinlemiyor” serzenişlerinin en büyük nedeni onların dilini anlayamıyor olmamız ve aramızdaki bilgi kopukluğundan dolayıdır.
 
Bazen bende düşünüyorum “Keşke vaktim olsa da özellikle de ergenlik çağında ki çocuklarımızın istekleri doğrultusunda kitaplarımızı yazabilsek, onların ilgi duyduğu kitapları okuyabilsek, aramızdaki uçurumları yok edip, bir birimizi daha iyi tanıyabilecek ortamlar oluşturabilsek”.
 
İşte o zaman geleceğimizden hiç endişe etmeyiz.
 
Çermik fuarı benim içinde çok verimli geçti. Hem imza günüm dolayısı ile okurlarımla tanışıp, sohbetlerim oldu hem de yeni kitaplardan bolca aldım. Ne de olsa şu korona virüsten dolayı tüm programlarımızı iptal etmişken evde oturup aldığım kitaplarımı okuyayım diyorum.
 
Siz ne yapacaksınız, bence bol bol okuyun sizlerde. Okumanın verdiği tadı başka hiç bir şey ile alamazsınız, bir deneyin derim. Bu boş zamanlarınızda televizyon ya da sosyal medyanın esiri olmayın sakın ha…
 
Fuarda emeği geçen Çermik Kaymakamına, Çermik Belediyesi Başkanına ve Çermik İlçe Milli Eğitim Müdürüne ve emeği geçen herkese tebriklerimi sunuyorum ve sakın pes etmeyin ve fuarınızın devamlarını diyorum…
 
Toplam blog
: 233
: 209
Kayıt tarihi
: 12.12.13
 
 

Prof. Dr. Hamdi Temel, 1966 yılında Sorgun'da doğdu, İlk ve orta öğretimini Sorgun'da tamamladı v..