Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '18

 
Kategori
Edebiyat
 

Çeşitli Konular Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler 2

Çeşitli Konular Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler 2
 

** Düşmanın asık suratlısından değil, güler yüzlüsünden çekinirim.
** Borç alanın da borç verenin de kafasında aynı soru vardır: Borç ödenebilecek mi ödenemeyecek mi?
** Şu yeryüzüne, başkalarının çıkarı için mücadele eden kaç kişi gelmiş?
** Çarenin ne anlama geldiğini, sana en iyi anlatabilecek olan bir çaresizdir.
**  Dikkatin önemi, dikkatsizlik başımıza bir iş açtığı zaman anlaşılır.
** Uyumayı çok mu seviyorsun? Öyle bile olsa uyan artık. Çünkü ileride zaten hep uyuyacaksın.
** Yükünü taşıyabiliyorsan sen taşı, başkalarına yük olmasın.
** En ağır hakaretlerden biri de, küçük işleri büyük adamlara yaptırmaktır.
** Seni aradım, aradım; yıllarca aradım. En sonunda buldum; ama bulduğum meğerse sen değilmişsin!
** Omuzlarındaki yük ağır geldiyse birazını kafana at; daha sonra da kafandakileri uygun bir yere boşalt.
** Cebindekilerin farkına varınca, cebine de koluna da girecek el çoğalır.
** Cevabı bir ömür boyunca aranacak soru: Ben kimim?
** Dilencilik; vermeyi hiç bilmeyip, istemeyi çok iyi bilmektir.
** Marifet olgunlaşan meyveyi düşürmek değil; düşmeden koparabilmektir.
** Bazen gölgen seni, bazen de sen gölgeni takip edersin.
** Yolcu var mı yok mu diye düşünme; sen yolu hazırla. Nasıl olsa bir gün mutlaka geçen olur.
ORUÇ BABA
 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..