Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '08

 
Kategori
İzmir
 

CHP'ye yakışmayan yüz..!

CHP'ye yakışmayan yüz..!
 

Merhum Piriştina'nın ölümü üzerine Büyükşehir Başkanlığına, Bornovo'nin başarılı başkanı Aziz Kocaoğlu seçildiğinde çok İzmirli gibi ben de giyaben tanıyordum kendisini.. Ancak, Büyükşehir başkanı olup da televizyon ekranlarında görünmeye başlayınca Sayın Kocaoğlunu görmüş, tanımış olduk..

Başkalarını bilmem; benim ilk tepkim şu oldu Aziz Kocaoğlu'nu ilk gördüğümde: "Bu yüz CHP'li bir yüz değil.."

Neden böyle düşündüm; çünkü Sayın Kocaoğlu, alıştığımız CHP politikacısı "pişkinliği" yansıtmıyordu yüzüyle.. Daha ziyade işini kendine tek amaç edinmiş klasik Cumhuriyet bürokratlarını andırıyordu. Kavgacı değil, uzlaşmacı; hırçın değil sakin bir adam..

Aslında, bugün Sayın Başkan'ın kendisi de bunu anlamış olmalı... CHP il yönetimi, seçimlere dört aylık bir süre varken, kendisine "yüzün bize yakışmıyor, olman gereken yere git.." tepkisini vermeye başlamış bile.. CHP Genel başkanının basın toplantısına Büyükşehir Belediye başkanı sokulmak istenmiyosa, bunun anlamı başka nedir..

Sayın Kocaoğlu, bugün bu "iteleme, öteleme" tavırlarına karşı koyacağını, yurtsever halkıyla birlikte bu "zorbalığa" direneceğini söylüyor ve ekliyor:

“Türk siyaset tarihinde, bugüne kadar böyle bir olay yoktur. Bütün bunların, siyasi ve ahlaki değerler, CHP’nin teamülleri göz ardı edilerek bir kural tanımazlık içerisinde yapılması son derece üzücüdür. Böyle bir il başkanıyla, Cumhuriyet Halk Partisi’nin, 5 ay sonra yapılacak yerel seçimlerden nasıl zaferle çıkabileceği sorusunu da, kamuoyunun ve partimin yetkili organlarının takdirine sunuyorum”

Partinizin yetkili organları ne takdir ederler bilemeyeceğim; ancak kamuoyu mensubu biri olarak benim kanaatim, sizi bir insan ve hatta bir belediye başkanı olarak takdir etmekle birlikte, CHP içerisinde politika yapabilecek "titr" inizin olmadığı gerçeğini de vurgulamam olacaktır. Bu titr, öyle herkeste olabilecek bir özellik değildir. Keskinlik, pişkinlik, entrikacılık ve illa ki iki yüzlülük.. Oysa sizin sadece bir yüzünüz var ve o da fazla "masum" bir görüntü veriyor..

En iyisi siz, bu çarpışamayacağınız meydandan, daha fazla darbe almadan çekilin, diyorum ben. CHP Yönetimi de, aynaya bakarak, kendilerine uygun bir "başkan" adayı bulsunlar. Çünkü "zafer" için, böyle birine ihtiyaçları olacak..!

Not: Bu yazıyı 27.10.2008 tarihinde yazmış; ancak uzun süre yayınlanmayı beklediği için sasıdığını düşünmüş ve silmiştim. Şimdi son, Doğal Hayat Parkı açılışında Sayın Baykal'ın Başkan Kocaoğlu'nu sildiğini açıkça ifade etmesi üzerine, yazının henüz kokuşmadığını, hala yenebileceğini düşündüm..Ben de güncelleyip yayına verdim.. Bakalım ne olacak..!

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..