Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '10

 
Kategori
Deneme
 

Çiftlik hayali

Çiftlik hayali
 

Hava öyle sıcak ki boğuyor insanı. Üstümdeki ağırlığı kaldırmak için herhalde vinç gerekecek. Koltuk altlarım terli, kollarımı açık tutuyorum, halterci misali. Ensem ve kafamın arka tarafının terlemesi gizli şeker habercisi mi acaba? Bunca yıl çalışırken de sıcak vardı; gık dememiştim. Hem de en sıcak yörelerde yaşamış ve çalışmıştım.

Troid bozulunca tüm denge bozuldu. Vücudun ısısı düşmüyor. Katlanamıyorum artık sıcağa. Yirmiyedi yıl hizmet ve emekliliği haketmişim. Genç görüyorum kendimi hala. Ama sıcak, rutubet perişan ediyor. Şöyle bir sahil kasabası, birkaç dönümlük bir arazi, içinde zeytin ağaçları, üzüm bağları, küçük bir ev ve bir havuz. Hayal ama güzel bir hayal. Bundan sonraki yaşantım böyle olsun istiyorum, ama sadece hayal olduğunu biliyorum. Her hafta sayısal oynuyorum. Hem de aynı sayıları. Tutmuyor ama olsun ben aynı sayıları oynamaya devam ediyorum. Birgün tutarsa, hayalimi gerçekleştirebileceğim bir para elime geçerse, inanın gerçekleştireceğim ilk şey hayalim olacak. İnsan hayal ile yaşar. Elbet birgün diyerek. Mesleğim de uygun, ilmini yapmışım bu işin; gerçi bir önemi yok ya neyse. Sıfırdan da başlasan bir küçük çiflikte herkes yaşamı öğrenir. Ağacı, toprağı, suyu öğrenir. Zeytinden zeyinyağı yapmayı, zeytin kırıp tatlandırmayı herkes öğrenir. Bağdan üzüm toplamayı, üzümden pekmez pestil yapmayı, hatta ve hatta şarap yapmayı, üzümü dolaba koyup soğuyunca çıtır çıtır yemeyi herkes öğrenir. Sabahın erkeninde çarşaf gibi serin denize girmeyi, öğlen olunca biraz kestirmeyi, akşam rakı balık muhabbetini herkes öğrenir. Ben böyle bir yaşamın hayaliyle, koca şehrin gürültüsü ve kaosu içinde, bir koşuşturmacayla yaşamaya çalışıyorum; birgün gerçekleşeceği inancıyla.

 
Toplam blog
: 28
: 2362
Kayıt tarihi
: 27.05.08
 
 

Yıl 1960. Adana. Çığlık çığlığa geldim bu dünyaya, niyeyse? İlk, orta lise ve Çukurova Üniversitesi...