Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Çilek Mevzusu

Çok eğlenceli bir o kadar da “Bu şakadır canım.” diye düşündüğüm bir konuyla karşı karşıyayız bu hafta. Mevzu: Çilek. Bilenleriniz de var hiç duymayanlarınız da…  Çilekle ilgili görseller, haberler görüp de “Bu neyin nesi?“diye düşünenleriniz de var elbette. Yakınlarımdan ve arkadaş çevremden o kadar çok mesaj ve çağrı aldım ki, ay hepsi de ayrı ayrı güldürdü. Bir arkadaşım kendisine has o çok sevdiğim konuşma tarzıyla şunu yazmış bak hatta: “Bacım şu çilek mevzusunu bilimsel olarak yaz açık açık da insanlar ne düşüneceğini şaşırdı. “Tamam canım dedim, biraz zaman geçsin ortalık durulsun yazarım. Şimdi özet geçelim.

Sosyal medyada yer alan videolarda çilekler bir suya koyuluyor ve tuzlanıyor ve sonra suda böcekler, sinekler, kurtlar çıkıyor. İnsanlar da şaşırıyor buna, işte yok efendim “Ben çilek yemem bir daha.” yok efendim “Ay bunca zaman böcek mi yedik?” böyle tepkiler ortaya çıkmaya başladı. Bundan normal ne olabilir? Ben 2 ihtimal düşünüyorum, bu tepkileri veren değerli tüketiciler ya bu zamana kadar hiç meyve-sebzeyle tanışmadılar ya da şu virüs sürecinde kafalarımız biraz güzelleşti. (Kolonya falan?)

  1. Tarlalarda yetişen meyve-sebzelerde pestisit dediğimiz zirai ilaçlar kullanılır. Bunlar kabul edilebilir düzeyde kullanılıyor elbette, amaç da meyve sebzeyi zararlı organizmalardan korumak. Bir tık daha kurttan böcekten arınmış diyebiliriz ama karşılaşmamız kadar normal bir şey yok.
  2. Anaokulu ve kreşlerde verilen eğitimlerde dahi çocuklara ne derler? “Meyve veya sebzeleri tüketirken yıkamamız gerekir. “Keyiften mi? Hayır, ilerde çocuk meyve sebzeden bir şeyler çıktığını görünce şaşırmasın diye.
  3. Kurdu böceği de şaşırttınız be canım. Napsın kuş olup uçsun mu gökyüzünde? Bırak da meyvenin sebzenin içine saklansın, toprakta yaşasın mutlu mutlu. Onun da bir kalbi var, kaç gündür ötekileştirdiniz onları da. Sen bakma bu insanlara tatlı böcük.
  4. Tabi ki tüketmememiz gereken şeyler var gıdaların içinde ve üzerinde. Ki çoğu zaman göremeyebilirsiniz de… normal. Yapılması gereken şey çok net, meyve sebzelerimizi tüketmeden önce bol bol yıkayıp sonrasında sirkeli suda bekletmek. Öyle rastgele yıkamış gibi yapmakla arındırmış olmuyorsunuz.

 

Gıda güvenliği önemli evet, dikkat etmemiz gereken şeyler hep var ama “Normal “olan ve şaşırılmaması gereken durumları da bilmeliyiz değil mi? Aksi takdirde böyle çok komik tablolar ortaya çıkıyor. Ben halkımızın mizah anlayışına da bayılıyorum, çilekle ilgili çok güzel görseller yapmışlar. En güldüğüm de çilek dolu bir kaptan zamanında “Sihirli Annem “dizisi oyuncularından çileğin çıkması. Bir kısım tüketici bu olaya çıldırmış olsa da ben de kısa süreli değişik tepkiler verme anları ve sonrasında tamamen dalga geçme odaklı şeyler yaşandı.  Çileği elinde kalan üreticilerimiz umarım yoktur, valla komik milletiz seviyorum.

Sağlıkla Kalın!

Not: “Çilekten dedem çıksa yıkayıp sirkeleyip yerim.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..