Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '10

 
Kategori
Siyaset
 

Çocuk gözünde Türk siyasetindeki çarpıklıklar…

Geçen bir ders ödevim için araştırma yapıyordum, bir Internet sitesindeki bir yazı dikkatimi çekti ve okudum. Okudukça kafam karıştı kendime göre yorumlar çıkarttım, doğrusu yanlışı ile ve şaşırdım…

Yazı kısaca bir millet vekilinin seçilebilmek için harcaması gereken parayı yazıyordu. İnanılamayacak rakamlarda eski para ile 2 trilyon gibi bir rakamdan söz ediliyordu evet 4 sene yani 48 ay millet vekili olabilmek için bu parayı gözden çıkarmak lazımdı. Bu yazıyı okuyunca niye millet vekillerinin hep işadamı , ağa, zengin kesimden çıktığını da kavramış oldum. Çünkü sade bir vatandaş bu parayı nasıl versin. Kafamda oluşan ilk düşünce ; demek ki meclis ülkemizde % 5 i bulmayan zengin kesimini temsil ediyor yani mecliste normal vatandaşı temsil eden bir millet vekili yok…

Kafam paraya takıldı ya… hesapladım bu insanlar işadamı bunlar 1 koyup 10 kazanmanın hesabını yapıyor peki bu millet vekilleri ne kadar maaş alır üşenmedim araştırdım. Yaklaşık 6500 tl imiş ama 8500 tl çıkarılması planlanıyormuş. Hesapladım 8500 tl olsa aylık 48 ayda alacakları para yaptıkları masrafların % 25 ini karşılamıyor. Her halde dedim millet sevgisi ağır basıyor onun için bu paraları harcıyorlar. Şöyle bir göz attım birkaç tanesi hariç diğerleri bu millet için ne bir okul ne bir sağlık ocağı ne bir cami ne bir kilise yaptırmış yani bir çivi bile çakmamış. Ehh bu insanlar buraya para kazanma hesabınla gelse hesap yanlış , bu koca işadamları böyle bir yanlış hesap yapar mı? Zannetmem… o zaman dedim ki belki de benim bilmediğim bir para gelirleri var millet vekillerinin…

Ben kafam takıldı bunların hesabını yaptım, iyi veya kötü millet vekilleri kendi hesabını yaptılar peki siz büyüklerim sandık başına gittiğinizde neyin hesabını yaptınız yıllarca … Bu ülkeyi ileriye taşıyacak bir yönetimi seçmeyi başaramadınız…

Saygılarımla…

BURÇAK YAZICI

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..