- Kategori
- Resim
Çocuk resmi ve sanat eğitimi

Sanat eğitiminin amaçlarına uygun bir sonuca varabilmesi için, çocuğun tüm yönlerinin, yaşamış olduğu psikolojinin bilinmesi gerekmektedir. İnsanın üç yaşından itibaren onsekiz yaş ve ilerisine kadarki süresi bu konu kapsamı içindedir.
Sizleri 32 yıl öncesine götüren bir ÇOCUK RESİMLERİ YARIŞMASI
sonrası Bedri Rahmi EYÜBOĞLU'nun içinden gelerek dudaklarından dökülen
dizelerle tanıştırmak istiyorum.
Bedri Rahmi EYÜBOĞLU'ndan
Altı yaşindaki meslekdaşım İpek ŞİVGA'ya:
İçimde renkler uçuşur
Al yanar yeşil tutuşur
Ne sihirdir ne keramet
Bu bir ressamoğlu ressam işidir
Bir yanımda usul usul
Morla turuncu konuşur
Beri yanda kuzguni siyahlardan
Ödü patlamış beyazlar
Ötede çil yavrusu gibi dağılmış pembeler
Kenarda yüzlerce senenin özlediği
Kahverengiye kavuşmuş sarı
Beride İznik çinilerine değmiş
Yunmuş yıkanmış memleket rüzgarı
Bazen ılık bazen serin
Işıl işıl yanıyor mavilerin
Dilerim Allahtan dert görmesin
İki kocaman çiçek gibi gözlerin
Minicik ellerin.
MİLLİYET SANAT DERGİSİ
SAYI:103 25 Ekim 1974
Çocuklarımızın ileride eğitilmiş bir göze ve kulağa sahip olabilmesi için, Bedri Rahmi Eyüboplu'nun İpek ŞIVGA'yı tanıdığı gibi onları tanımamız gerekiyor.
Peki onları tanıyor muyuz? Ne yazık ki hayır. Onlara yardımcı olabilmek için onları tanımak gerek. O halde gelin tanıyalım.
Çocuk tipleri:
1-Görücü tip
2-Yapıcı tip
3-Karışık tip
1- Görücü Tip
Bu tip çocuklar bir resim çalışması yaptıkları zaman konuyu bütünüyle ele alırlar. Genellikle renkli çalışmalarda çeşitli objelerin kompozisyonu düşünülür. Bu tip çocukların resimlerine baktığımızda bir küçük motif dikkatimizi çeker. Örneğin: On ağaç bütünleşerek bir leke halini almiştır. Bu tip çocuklarımız boya olanaklarından yararlandırıldıkları zaman daha çok yaratma olanağı veren bir maddeye kavuşmuş olurlar.
2-Yapıcı Tip
Objeleri teker teker birleştirerek inşa eden bu tip çocuklar ise bütünün her parçasını bireysel özelliğiyle düşünür. Desende obje parça parça düşünülerek bütünleştirilir. Bu tip çocuklarımız üç boyutlu yaratmalara olanak veren maddelerle başarıya ulaşırlar. Örneğin: Plastilin, kil, ağaç, maden vb.
3-Karışık Tip
Karışık tip iki tipten de özellikler taşır. Bütün içerisinde parçalara yer veren bu çocuk tipine okullarımızda çok rastlanır. Bu tip her iki tipin karışımıdır. Bunlar hem boya hem de üç boyutlu maddelerle yaratabilirler. Yapılan araştırmalara
göre bizim çocuklarımızın yüzde 90' ı karışık tipe dahildir
ıı. Blog'a hazırlık: Çocuk resminin özellikleri
http://www.mehmetkapcak.com