Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '07

 
Kategori
Eğitim
 

Çocuklarımıza nasıl bir eğitim vereceğiz?

Eğitimden ne bekliyoruz? Nasıl bir insan yetiştirmeyi amaçlıyoruz? İyi bir eğitim almış insanın özellikleri neler olacak? Hangi tür davranışları gösterecek veya göstermeyecek? Bu soruların cevaplarını yeterince kamuoyunda tartışmamız gerekiyor sanırım. Aksi takdirde yaptığımız binalar en küçük bir sarsıntıda çökecek. Zeki insanlarımız zeka potansiyellerini insanları daha iyi kandırabilmek için kullanacak. Maalesef bir kısım üreticiler üç kuruş daha fazla para kazanmak uğruna insanlara zarar verecek ve onların ciddi rahatsızlıklar yaşamalarına sebep olacak davranışlardan kaçınmayacaklardır.

İste tam bununla ilgili yasadığım bir olayı aktarmak istiyorum: 1995 veya 1996 yılında tam hatırlayamıyorum bir ilköğretim okulunda çalışmaktayım ve çok başarılı bir kız öğrencimin sınav kâğıtlarını okurken bir soruya cevap yazmadığını gördüm. Merak edip o soruyu neden cevaplamadığını sorduğumda söylemek istemediğini fark ettim. Merakım daha da arttı ve ısrarcı olduğumda; arkadaşlarının o sorunun doğru cevabını birbirlerine fısıldadıklarını duyduğu bu yüzden de o soruya cevap vermediğini belirtti. Birçok öğrencimin kopya çekmek için fırsat gözlediği bir ortamda dürüstlüğün bu derecesi beni müthiş etkilemişti. Yıllarca da unutmadım ve unutmayacağımdan da eminim. Lise yıllarında da yine öğretmenliğini yapmıştım ve okulu bitirirken merakımdan lise hayatında kopya çekip çekmediğini sorunca mahcup bir şekilde çekmek zorunda kaldığını söyledi.

Nasıl oluyordu da o kadar dürüst bir öğrenci kopya çekiyordu veya çekmek zorunda kalıyordu. Acaba sistem mi onu bu hale getirmişti? Ezberci eğitim mi buna sebep olmuştu? Nedenler ne olursa olsun sonuç açıktı. Eğer kopya çekmeyi ahlaki zafiyet olarak kabul ediyorsak alınan eğitime ters orantılı olarak ahlaki değerlerde azalma ortaya çıkmıştı.

Eğitim de başarı deyince OKS ve ÖSS sonuçlarına odaklanıyoruz ve toplum olarak okullardan ve çocuklarımızdan OKS ve ÖSS'de başarılı olmasını bekliyoruz. Oğlumuz kızımız yalan söylüyor mu? Yerlere çöp atıyor mu? Büyüklerine saygılı mı?Okul bu değerlerin kazandırılmasında ne derece etkili pek fazla ilgilenmiyoruz. OKS ve ÖSS sonunda çok küçük bir azınlık amacına ulaşarak belki mutlu oluyor fakat binlerce mutsuz çocuk ve genç yaratıyoruz. Ahlaki değerlerin kazandırılması da en az OKS kadar ÖSS kadar önemli olmalı... Millet olarak geleceğe güvenle bakabilmemiz için bunun kamuoyunda yeterince tartışılmasına ihtiyaç var...

 
Toplam blog
: 53
: 2753
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

Eğitimciyim. Evli ve Hüseyin Kürşat ve Mehmet Çağrı adında iki oğlum var. Bilgisayar ve psikoloji..